תבלין שעועית שחורה

מאת אייל שפרינגר

תבלין שעועית שחורה

תבלין שעועית שחורה מגיע אלינו מהמטבח המאקרוביוטי. אחד המאפיינים במטבח המאקרוביוטי שהחל את דרכו ביפן, הוא השימוש היצירתי במזונות לצורך הכנת תבלינים שונים על ידי שימוש בטכניקות הכנה ייחודיות. רבים מהתבלינים והמשקאות במטבח המאקרוביוטי מבוססים למעשה על דגנים קטניות ואצות המיובשים בדרכים שונות ומומלחים קלות.

ניתן להשתמש בתבלין לקישוט מנות דגנים, קטניות או ירקות.

מרכיבים:

1 כוס שעועית שחורה אחרי השריה ובישול בסיר לחץ

1 כוס סומסום שחור

1 כף אצת קומבו יבשה וטחונה

כף רוטב סויה איכותי (אופציה)

הכנת תבלין שעועית שחורה:

-מחממים תנור לטמפ' של 120 מעלות (טורבו). מניחים את השעועית בגובה אחיד, מנוקזת מנוזלים בתבנית חסינת חום ומכניסים לתנור לחצי שעה. אחרי חצי שעה בודקים את השעועית ע"י נגיסה. אם השעועית יבשה ומתפוררת, האפייה הושלמה.

-מחממים מחבת על אש הכיריים. מוסיפים את הסומסום והאצה למחבת וקולים עד שזרעי הסומסום הראשונים מתחילים להתפצפץ.

-טוחנים יחדיו לגרגרים גסים את השעועית הסומסום והאצה.

אפשרויות:

-להגברת הטעם והדגשת ההשפעה על הכליות- להוסיף כף מלח לשעועית לפני האפייה.

-להגברת אפקט הספיחה: לאפות את השעועית בטמפ' של 180 מעלות.

-איזון בין סומסום ושעועית שחורה: להדגשת הספיחה יש להגביר את מינון השעועית. להדגשת ההזנה ושיפור מצבי עצירות או חוסר דם יש להדגיש את כמות הסומסום, הסויה והאצה.

המתכון מנקודת מבט טיפולית-מסורתית

שעועית שחורה היא מזון הקשור בכליות ובפלג הגוף התחתון. משמשת לספיחה של שתן, זרע ושמירת הריון ברפואות מסורתיות שונות. עוזרת לשמירה על בריאות המעי הגס. תהליך האפיה או הקלייה מדגיש את איכותה הסופחת. סומסום שחור נחשב ברפואות המסורתיות כמזון מחזק, המזין את הכליות והדם, תומך בריאות, במראה השיער ומאריך חיים. גם האצות נחשבות כמרכיב התומך בכליות, מונע מצבי חום, גידולים ומשפר תנועת דם.

המתכון בכללותו משמש בשילוב עם אבחנה מבדלת מתאימה לתמיכה בנשים בהריון, נשים המבקשות להיכנס להיריון, אי שליטה בשתן, דליפת זרע, שלשולים ואנמיה.

אייל שפרינגר, מייסד האתר, מטפל, מרצה וחוקר גישות טיפול מסורתיות. בעל תואר שני במחקר של רפואות מזרח אסיה. יוצר ומלמד את קורס התזונה למטפלים על פי שיטת TEF ואת קורס  "שירת הדם"-קורס ללימוד ניתוח בדיקות דם בגישה משולבת. ממחברי הספר בישולחיים – תזונה למטופלי סרטן.

האם המתכון עניין אתכם? רוצים להמשיך ללמוד איתי? מוזמנים להשאיר פרטים כאן

מוזמנים להצטרף אלי בעמוד האינסטגרם ובקבוצת תזונה ורפואה מסורתית בפייסבוק

לעיון נוסף:

מתכונים נוספים עם שעועית שחורה: תבשיל שעועית שחורה, ממרח שעועית שחורה

מתכוני קטניות

טיפול תזונתי בסוגי סרטן של פלג הגוף התחתון

מומלצי החודש