קורס התזונה למטפלים

  • 185 שעות לימוד
  • קיבוץ בית ניר
  • 11 באוקטובר - פתיחת הקורס
מעוניינים לשמוע עוד

מה הקורס יכול לתת לך?

למידע נוסף והרשמה לעדכונים לחצו כאן

 

מה תדעו בסוף הקורס?

אייל מרצה בשיעור ראשון, קורס התזונה למטפלים בשיטת TEF

אייל מרצה בשיעור ראשון

 

אודות הקורס בפירוט

טיפול התזונתי חיוני להצלחה בהתמודדות עם מגוון מצבים כגון סרטן, סוכרת, מחלות נשימה, מחלות כבד, בעיות עיכול, אלרגיות ותחומים נוספים. אולם, רבים מהמטפלים כיום מתקשים ביישום והבנה מלאה של הטיפול התזונתי הכולל אבחנה, בחירה בחומרי הגלם המתאימים, שיכנוע המטופל, והגעה להחלמה.

קורס ההתמחות בתזונה סינית-מאקרוביוטית על פי שיטת TEF נועד למלא חלל הקיים בתחום טיפולי זה, ולסייע למטפלים בהתמודדות וסיוע למטופל במפגש עם מגוון מצבים רפואיים מאתגרים.

הטיפול התזונתי מאפשר שיתוף עמוק של המטופל ובני משפחתו בתהליך הריפוי, ומציע גם למטפל עצמו לעבור שינוי בדרך חייו. מיומנות הטיפול בתזונה הסינית-מקרוביוטית מאפשרת למטפלים עיסוק בתחום טיפול חדש, המגביר משמעותית את אפקטיביות הטיפול, ומעמיק את עוצמת הקשר הטיפולי והערכת המטופל כלפי המטפל.

מבנה הקורס:

קורס התזונה למטפלים שהינו הראשון הותיק והמקיף ביותר בארץ. הקורס הנפתח כל שנה אחרי סוכות (ב 11.10) בנוי מ28 מפגשים בימי רביעי בשעות 9:00-14:00. שנת הלימודים נפרשת על פני שני שלבים סמסטריליים. לבוגרי הקורס ניתנת תמיכה גם לאחר סיומו והם מוזמנים לצפיות אצל מנחה הקורס ובוגריו. בוגרי הקורס מוזמנים להצטרף להשתלמויות מקצועיות אשר חלקן פתוחות לקבוצת המטפלים האיכותית של בוגרי הקורס בלבד.

הלימודים נערכים כבר מספר שנים בביתי בקיבוץ בית ניר כדי "לחזור לשורשים", ללמד אתכם בצורה יותר אישית ולשתף אתכם בדרך בה אני מיישם את דרך התזונה בחיי: השימוש היומיומי בטכניקות הריפוי התזונתיות, הרקיחות הביתיות, האיזון עם בני הבית, רצונותיהם וצרכיהם, ומערכת היחסים המתמדת עם גינת המאכל וצמחי המרפא, צמחי הבר ועונות השנה. ניתן גם להצטרף באופן מקוון באמצעות תוכנת ZOOM.

כדי לסיים את הקורס בהצלחה יש להגיע פיזית לפחות ל-14 שיעורים, כאשר את שאר השיעורים ניתן ללמוד גם באופן מקוון באמצעות תוכנת ZOOM.  יש להשתתף בלפחות-22 שיעורים בין אם בזום ובין אם באופן פרונטלי.

למידע נוסף והרשמה לעדכונים לחצו כאן

למי מיועד קורס התזונה למטפלים?

הקורס מיועד למטפלים בלבד בוגרי לימודי רפואה סינית, נטורופתיה, צמחי מרפא, איור וודה, תזונאיים קליניים, בוגרי מקצועות מגע, ורופאים. זהו קורס לרציניים בלבד, למי שאוהב ללמוד, להתעמק, ולהתחייב לשנה אינטנסיבית ומשנת חיים.

תלמידים ללא רקע ברפואה סינית ידרשו להשלמת הידע התחום זה דרך צפייה בשיעורים מוקלטים, קריאה והזנה לתכנים הנוספים לתכני הקורס.

אייל שפרינגר וגסיקה הלפרין מלמדים בישול

התעודה

לבוגרי הקורס תוענק תעודת "בוגר התמחות בתזונה סינית מקרוביוטית" מטעם שיטת TEF (Traditional Energetics of Foods).

פרטי הרשמה ואופן התשלום:

לפרטי ההרשמה לחצו כאן.

לפני שאתם נירשמים

קורס התזונה למטפלים מזמין אתכם לחווית לימוד עשירה, אינטנסיבית שיכולה לשנות את החיים ואת הקליניקה שלכם. כדי להפיק משנה שכזו את המרב, רצוי להגיע מוכנים ועם הגישה המתאימה.

זהו קורס עשיר בידע שיש ללמוד, להכיל ולהפנים. בנוסף ליום הלימוד השבועי יש להקדיש זמן נוסף בבית לחזרה על החומר הנלמד, רצוי עם החברים לכיתה. בנוסף יש לשאוף לשלב את הידע הנילמד מוקדם ככל האפשר בקליניקה הפרטית.

הלימודים כוללים משימות ביתיות כגון משימות בישול שיש להביא את תוצריהן לכיתה, תרגולים קבוצתיים של אבחנת פנים וגוף שמטבעם נוטים לחשוף את הסודות שלנו, ניתוחי תפריט אישיים של רוב המשתתפים ובחנים מזדמנים לוידוא קליטה והבנה. לעיתים אנו גם משלבים תרגול גופני או מדיטטיבי בשיעור.

בנוסף הקורס מטבעו מכיל מטפלים ממגוון תחומי טיפול כך שלעיתים אתם אלה שיודעים הכי הרבה בכיתה אודות נושא מסויים, ולעיתים אתם לא, ואז יש להשלים את הידע החסר בשקדנות, בסבלנות בלי להיכנס ללחץ. מטפלים המזהים את היופי והערך הלימודי במפגש עם מטפלים מגישות שונות ומתחומי ידע שונים נהנים מהאוירה הנוצרת בכיתה ומשילוב תחומי הידע. לפני שאת או אתה נירשמים, עליך לקבל החלטה אם מתאים לך ללמוד בכיתה כל כך מגוונת ואם אתם פנויים לתהליך מעמיק שכזה.

לסיכום: הקורס מתאים לכם אם אתם מוכנים לקפוץ פנימה, להיות מעורבים, ללמוד בבית, למלא אחר המטלות, ולהיות סבלניים וסובלניים כלפי התהליך והלימוד המשותף עם החברים לכיתה.

לאורך השנים גיליתי שהתלמידים הטובים ביותר בקורס, אלה שמצליחים להטמיע את הידע ולהפוך למטפלות ומטפלים חזקים ומובילים הם אלה המתאפיינים בגישה חיובית, מעורבת ופעלתנית. אם אתם כאלה, אשמח שתצטרפו אלי ולקבוצה הגדולה של מטפלות ומטפלים איכותיים ומובילים.

המרצה:

אייל שפרינגר MSc Dip.CM CH :

מטפל ברפואה סינית עתיקה (Stems & Branches) בתזונה סינית-מקרוביוטית והרבליסט קליני. בעל תואר שני למחקר של רפואות מזרח אסיה. עבודת התיזה של אייל עוסקת בהשוואה בין האיכות הטיפולית על פי הרפואות המסורתיות להרכב הכימי של המזון.

מנהל לשעבר של המרכז לרפואה משולבת-משלימה למטופלי סרטן בבית החולים איכילוב. ממחברי הספר "בישולחיים-תזונה למטופלי סרטן".

בעל רקע נרחב בהוראה כמרצה בכיר לטווינה וצ'י קונג בקמפוס ברושים-אוניברסיטת תל אביב ובמכללת מדיסין. שימש כמורה לתזונה סינית בתוכנית ללימודי רפואה סינית עתיקה בפקולטה לחקלאות ברחובות.

למד תזונה מקרוביוטית תחת הנחייתה של ד"ר מירה ניאזוב ותזונה איורוודית בהנחיית המטפל פיליפ לומבארד. השתלם בסין בתזונה סינית. מייסד שיטת TEF לתזונה ורפואה מסורתית, מיישם את דרך התזונה בחייו האישיים ובעבודה הקלינית במסגרת מרפאת המומחים "רפואות" ברמת אביב.

 

 

אייל_בבישול

מבשלים מסורתי

התכנים בשלבי הקורס השונים

סמסטר א':

"תזונה סינית-מאקרוביוטית מא' ועד ת"  חלק זה מהווה שלב ראשון מתוך קורס התזונה למטפלים. מטרתו של שלב זה היא הקניית הכלים הטיפוליים וגופי הידע בתחום התזונה הסינית והמאקרוביוטיקה. ההשתתפות בסמסטר זה מאפשרת ללומד תהליך הרצוף בתובנות אישיות אודות רפואה, תזונה אישית ותזונתם של מטופלים ורכישת כלי אבחנה פנים וגוף המאפשרים לזהות מצבי חוסר איזון גופניים ונפשיים של מטופלים.

תכני סמסטר א':

סמסטר ב':

"הטיפול התזונתי בקליניקה" שלב ב' מכוון בעיקרו ליישום הקליני של הידע. שלב זה מתמקד ברכישת מיומנות, על ידי לימוד אסטרטגיות מובנות לטיפול בתזונה במערכות הגוף העיקריות. לימוד האסטרטגיות מבוסס על שילוב טיפול תזונתי, הנחיות לאורח חיים, צמחי מרפא במזון ובמשקה וטיפולים חיצוניים. נלמד על התאמת התזונה על פי האבחנה המבדלת, מאפייני המחלה בשלביה השונים ונשלב סיפורי מקרה רלוונטיים השופכים אור על הקושי האישי של המטופלים בזמן ההתמודדות עם החולי והצורך ליישם את הנחיות התזונה. בשל ריבוי הידע, ההולך ומצטבר משנה לשנה, לא ניתן להספיק ללמוד את כל אסטרטגיות הטיפול בכל המחלות הקיימות ואנו מתמקדים באסטרטגיות ניבחרות מתוך הרשימה שבהמשך. המעוניינים ממשיכים במסגרת לימודים של סדנאות המתקיימת בשנה שלאחר סיום הקורס.

 

תכנים המופיעים תמיד בסמסטר ב':

אכילת גדילן

אוכלים גדילן בסיור שטח

תכנים אופציונליים נוספים לסמסטר ב' (על פי ההספק):

(העיסוק בתכנים השונים ייקבע על פי ההספק בכיתה ויחולק בין מסגרת הקורס להעשרות  שתועברנה לבוגרים לאחר סיומו):

מצפה לפגוש אתכם ליד שולחן האוכל!

שלכם, אייל שפרינגר

 

למידע נוסף והרשמה לעדכונים לחצו כאן

 ניתן גם ליצור קשר עם אייל שפרינגר בטלפון:0523904332, או במייל: [email protected]

לתנאי ההרשמה

בוגרים ממליצים

מרק סיני

מנה שיש בה הכל