בוגרי קורס התזונה למטפלים

גלי שניר, רפלקסולוגית

אייל היקר,

ברצוני להודות לך על הקורס שהעברת בתזונה מקרוביוטית. הידע שהפגנת במהלך הקורס ודרך העברת החומר השאירו עלי רושם רב ופתחו בפני אפשרויות של לימוד והעמקה בנושא זה. כמו כן, היכולת שלך לחבר בין ה"מזרח" ל"מערב" הביאו אותי לידי תובנות חדשות בחשיבות התזונה לגוף האדם. סדנאות הבישול גם הן הוסיפו לחוויה המעשית של העולם החדש שנגלה בפני.

לאחר כשנה של לימודים אני בטוחה שקורס כזה הינו חובה לכל אדם על מנת להבין מה אנחנו אוכלים וכדי לקבל החלטות מושכלות יותר לבחירת המזון.

ועל כך ברצוני להודות לך באופן אישי.

בברכה גלי נמדר-שניר

יולי 2017

לילך יער, מטפלת ברפואה סינית

המלצה חמה ויוקדת.

לכל מי שרוצה, להבין תזונה, לגעת במהותה ולטפל בהצלחה, ממליצה ללמוד עם אייל, מורה בחסד ובזכות, מאורגן, חד, חריף ומרתק.

ייחודו של הלימוד, עבורי, הוא הבנה של בסיס מוצק, ממנו התאפשר לי לבנות מבנים יציבים, בטיפול, מתוך הבנה מעמיקה.

עברתי מהפך בשנה זו, ולא רק כמטפלת בתזונה, אלא גם באופן אישי ויסודי.

מודה בכל ליבי, על החוויה המכוננת.

מחכה בהתרגשות להמשך….

לילך יער

טל נוה, מטפל ברפואה סינית

הגעתי לקורס תזונה מקרוביוטית וקיבלתי קורס תזונה המרכז ידע נרחב המתחיל ביפן עובר דרך סין, הודו, המזרח התיכון ומשתלב עם התפיסה המערבית והמודרנית.

אייל מלמד לאבחן באופן רחב, ולטפל באדם לפי מצבו ולכן ניתן לעזור כמעט בכל בעיה, גם אם לא נתקלנו בה לפני כן ואינה מוכרת בשמה, אך גם סוקר מחלות ומדבר על מאכלים ספציפים המתמקדים  במחלה.

הקורס עשיר, פרקטי ומומלץ לכל מטפל מכל סוג המעוניין לשלב תזונה כטיפול מרכזי או כטיפול נלווה, פותח ומרחיב אופקים.

אייל נותן ידע ברוחב לב ונכון לענות על שאלות מכל סוג, מלווה מבחינה קלינית את התלמידים גם לאחר הקורס דרך קבוצת פייסבוק סגורה ומכנה אפשרות לצפיות קליניות בטיפולי תזונה.

תודה לאייל, לקבוצה מדהימה שיצרה מרחב לימודי, ולעצמי שאפשרתי את הקורס וכמובן המשך לשנה השנייה, עם אייל ובוגרים משנים קודמות.

שרון חגאי, מטפלת ברפואה סינית

לאורך הרבה שנים בהם אני מטפלת ברפואה סינית חיפשתי איפה ללמוד טיפול בתזונה, שתיתן לי כלי טיפולי נוסף שיתחבר עם כל מה שידעתי עד אז ויעצים את הטיפול. את אייל פגשתי כמרצה אורח באחד הקורסים שעשיתי, ומייד בסיום ההרצאה שלו ניגשתי אליו ונרשמתי לקורס התזונה שהוא מעביר. היום אני יכולה להגיד שזה בדיוק מה שחיפשתי, מורה מדהים שמחבר את כל הידע משלל רפואות מסורתיות עם ידע מערבי ועדכני בצורה מקצועית ומרתקת ועם הרבה רגישות, שנותנת כלים מעשיים להתחיל לעבוד עם זה בקליניקה כבר במהלך הקורס. מי שמתעניין בתזונה שלא יפספס את ההזדמנות ללמוד מאייל, אין מורים כאלה ואת הידע שהוא מעביר אין למצוא בשום מקום אחר.

דניאל יעקבסון, מטפל ברפואה סינית

תודה אייל, מעומק הלב, על הקורס הכל כך מעשיר והמיקצועי שזכיתי ללמוד ממך (ועוד אמשיך…)

הקורס היה מדהים בהיקף ועומק, שילוב מנצח בין המידע המקיף מהרבה זויות מסורתיות והידע והניסיון הכל כך עשירים שלך, עם יכולת העברה דידאקטית ומדליקה כאחד, עם כל כך הרבה כבוד ויחס אישי לכל תלמיד – שילוב מנצח למטפלים ברמה הכי גבוהה שיש. אין כמעט דברים כאלה…

אני מרגיש שזכינו.

אין לי ספק שהיום אני בדרך להיות מטפל הרבה יותר טוב למטופלי. – תודה !

קרן הוד, תזונאית קלינית ומטפלת בתזונה סינית-מאקרוביוטית

אם בעבר ארון המטבח שלי הכיל אורז וחומוס כמדגם מייצג לדגנים וקטניות אז היום נמצאים בו כוסמת, אמרנט, טף, אזוקי, טפיוקה, קוזו, אצות ופטריות שונות.

ואם בעבר תה היה עלים יבשים בשקית אז כיום מדובר בעולם שלם של חליטות, זרדים ועלי צמחי תבלין מעציצים שפורחים על אדן החלון.

ואם עד כה, אוכל היה עניין של טעם, אנרגיה וחלבונים, אז כיום לאחר שנה של לימודים בקורס, עולם התזונה שלי התרחב לטעמים, ריחות, צבעים, כיוונים, עונות השנה, איברים בגוף וגם להרבה מאוד מחשבות… הטיפול במחלה הפך לטיפול באדם וסביבתו.

הקורס פתח בפני עולם של מערכות יחסים קצת אחרות של הטבע מול פיזיולוגית האדם ומול ההיסטוריה האנושית בבחירת המזון ואופן עיבודו בדרכים מסורתיות.

הקורס עשיר במידע ותוכן מרתק, אינטנסיבי ודינמי ואייל עם הרבה סבלנות, ידע והומור, מרצה בחסד עליון- כך שמובטחת הנאה צרופה!!

ממליצה בחום לכל מי שמתעניין בטיפול, תזונה וסביבה.

אוהד מורג, מטפל ברפואה סינית ובתזונה סינית-מאקרוביוטית

"עשה מזונותיך תרופותיך ולא תרופותיך מזונותיך" אמר הרמב״ם וצדק,

כשנכנסתי לקורס תזונה עם אייל כבר השתמשתי בתזונה ככלי טיפולי.

הקורס של אייל הבהיר לי שטיפול בתזונה זו אומנות.

אני חושב שאחד הדברים המאתגרים בקורס, אבל גם היפים והחשובים בו, הוא שהקורס מציג שאין אמת אחת בתזונה.

אייל פורש חוכמות מסורתיות רבות בקורס: תזונה סינית, מקרוביוטית, אירוודית, קוראנית ועוד.

מראה את היופי והחכמה בכל אחת מהן, מראה את הדברים הדומים והשונים.

ומכל זה משהו מתפתח בתוכך, משהו גדל, בהבנה לגבי תזונה בפרט ובריפוי בכלל.

אייל משקיע הרבה זמן מהקורס באבחנה, מההבנה שברגע שיש אבחנה מדוייקת הטיפול התזונתי המתאים יהיה יעיל.

אחד אהדברים שאני מעריך אצל אייל, זה האומץ שלו לשאול שאלות ולא לקבל את הדברים כפי שהם. האומץ להבין שלהיות מרפא הוא תהליך של דיוק אין סופי ושתמיד יש מקום להתפתח.

אייל הוא מאסטר בתזונה, הוא השקיע ומשקיע המון בנושא, וזה תענוג ללמוד ממורה שיש לו כל כך הרבה ידע ותובנות בנושא מסויים.

הקורס משלב סדנאות בישול ברמות הכי גבוהות, וגורם לכל אחד מהמשתתפים לבשל בקורס. כל אלו מכניסים במשתתפים הרבה אהבה לאוכל.

הקורס של אייל, כמו אייל, בהתפתחות מתמדת. אייל נותן את כל הלב לקורס הזה וזה בהחלט מורגש.

ממליץ בחום על הקורס לכל אדם שרוצה לעסוק בריפוי.

אוהד מורג, מטפל ברפואה סינית ובתזונה סינית-מאקרוביוטית

[email protected]

ארי לנס Dip.Ac: מטפל ברפואה סינית ותזונה סינית מקרוביוטית

ב 2011 החלטתי להעמיק את הידע התזונתי שלי.

כמטפל ברפואה סינית, העוסק בעיקר עם מערכת העיכול הרגשתי שחסר לי ידע מעמיק, שיאפשר לי להתייחס לתזונה באותו האופן שאני מתייחס לדיקור.

אני הרי לא דוקר בלי אבחנה מדוייקת, אחרת זה יכול לעשות נזק. אז איך אני יכול לתת תזונה "כללית" לכל מטופל שמגיע אליי?

בלימודי הרפואה הסינית, למדתי כמה חשוב לאכול חם כדי לשמור על הטחול, כמה המזון המתועש בעייתי ועוד כמה רעיונות כלליים. אבל זה לא היה מספיק כדי לעזור למטופל המגיע עם עצירות או עם מיגרנות. שם הייתי חייב להסתמך על דיקור.

ידעתי שההכשרה שהכי תתאים לי תהיה הכשרה שמשלבת את הידע מהרפואה הסינית ומאפשרת לי להשתמש בכלי האבחון הסיניים, כך שהתזונה תהווה חלק מעיקרון טיפולי שמשתלב עם הדיקור, צמחי המרפא והמגע.

כשהגעתי לקורס של אייל שפרינגר, קיבלתי כבר המלצות מקולגות על הרצינות והעומק שלו כמרצה, על הידע הרב ועל הגישה הייחודית שלו בנוף התזונתי הישראלי. זו הסיבה שהחלטתי להשקיע בעצמי ולהגיע לקורס בת"א, כל שבוע מביתי שבגליל המערבי.

דיי מהר, לאחר הסמסטר הראשון (מתוך שניים), כל שיטת הטיפול שלי עברה שינוי משמעותי.

בעבר התזונה הסתכמה בכמה עצות שאני נותן ככה על הדרך כשהמטופלים שוכבים עם המחטים. פתאום 90% מהמטופלים שהגיעו אליי התחילו בשלושה מפגשים בהם מתעסקים רק בתזונה.

מבחינתי הרעיון שהמשמעותי שלקחתי מהלימוד עם אייל הוא:

שאנחנו כאן כדי לתת למטופל חכה לדוג איתה, כדי שהוא יוכל להבין את המבנה המולד שלו, את החוזקות, את החולשות ואת חוסר האיזון שלו, ואיך ניתן לאזן אותו בעזרת תזונה. עלינו ללמד את המטופל (בהתאם ליכולת שלו לספוג) כל זאת כדי שיוכל להיות אדם חזק, חיוני ויוצר.

תפקידי כמטפל הפך להיות מורה/מדריך בשלב ראשון.

מבחינה קלינית, מצאתי הגיון רב בדרך טיפול זו.

לאחר שלושת המפגשים הראשונים בהם המטופל עובר שינוי משמעותי בכל הנוגע לתזונה ואורח חיים (בהתאם לצורך וליכולת שלו), הטיפול בדיקור וצמחי מרפא הופך להיות קל וקצר יותר.

אין צורך להניע את הכבד כל כל הרבה, לאחר צריכה של מזון ירוק, קל והפחתה של כמויות השומן. יש פחות צורך לצרוך פורמולות אשר מזינות נוזלים, דם ויין בזכות הוספת המרקים והדייסות. החום הרב שהיה בגוף, מתנקז ברובו בעזרת דגש על שיטות בישול מקררות. הקור שגרם לכאבי הגב התחתון נעלם ומפנה את מקומו לתחושה חמימה וחדשה בגוף בזכות שימת לב לצריכת מזון בטמפרטורה חמה יחד עם שימוש מושכל בדגנים, קטניות, ירקות וחלבון מתאימים.

קיבלתי כלים רבים נוספים:

הבנה מעמיקה של התזונה המאקרוביוטית ככלי אבחוני ותזונתי.

אבחנת פנים מאקרוביוטית שמאפשרת לי להבין את המבנה המולד של המטופל במבט מהיר, ואת חוסר האיזון התזונתי, עוד לפני שהוא התחיל לספר לי מה הוא אוכל.

כניסה אל עולם התזונה האיורוודית על שיטות התזונה והאבחון

שילוב של ידע מחקרי מערבי

תזונה ותרופות עממיות של תרבויות מקומיות ואחרות

פרוטוקולים טיפוליים לפי אבחנה מבדלת במצבים שכיחים במרפאה: עצירות, שלשול, השמנה, הרזיה, פתולוגיות של מערכת הנשימה, הכליות, הכבד. תזונת ילדים, טיפול במחלות שלד ועוד.

גישה לספרים, אתרים ורעיונות חדשים הקשורים בתזונה, קיימות, אורח חיים בריא, והתפתחות מקצועית ואישית.

בשנת הלימוד הבאה אייל עורך מפגשים אחת לחודש בהם מעמיקים את הידע בנושאים כמו פריון, הנקה, תזונת תינוקות וילדים, מחלות מעי דלקתיות, מחלות אוטואימוניות ועוד.

מבחינתי, מה שקיבלתי בקורס עם אייל היה פתח לא רק לידע שהיה נחוץ לי על מנת לסייע לאנשים, אלא נתן לי גישה חדשה שמאד התאימה לי לגבי מהות הטיפול.

לסיכום:

כיום אני מעודד את המטפל להיות כמה שיותר פעיל בריפוי שלו… ואני מעניק לו מייד מההתחלה את הכיוון והכלים להתחיל לרפא את עצמו באמצעי הנגיש ביותר – התזונה. התוצאה ברוב המקרים היא טיפול יעיל ומדוייק.

זהו טיפול אקולוגי לגמרי כיוון שהמטופל שצורך מזון נקי מג'אנק ומתאים לצרכיו, מקרין חיוניות.

המשפחה והחברים אשר במקרים רבים מגחכים עליו בתחילתו של תהליך הופכים להיות קשובים ומתחילים להתייעץ עימו בנושאי תזונה ובריאות. אלו הופכים להיות שגרירים של בריאות, מפנים הרבה אל הקליניקה (דבר נחמד מאד) והופכים את העולם לחיוני ומועיל יותר.

[email protected]

שני גלזר – MD. B.Sc דיאטנית, מטפלת בתזונה סינית-מקרוביוטית, מורה לויניאסה יוגה

את אייל פגשתי כמטופלת. בעקבות תת פעילות של בלוטת התריס שהתגלתה אצלי, החלטתי ללכת לטיפול תזונתי אצל אייל, לאחר המלצות של חברים ומשפחה. הידע העשיר והיכולת של אייל "לקלוע בול" מבחינת המלצות תזונתיות שהיו להן אפקטים חיוביים ביותר עלי, הרשימו אותי מאוד. לאחר סיום התואר הראשון במדעי התזונה, התלבטתי מאוד כיצד להמשיך. התייעצתי עם אייל ולבסוף החלטתי להתחיל את הקורס לתזונה סינית מקרוביוטית בברושים בהנחייתו. בתור מישהי שהגיעה ללא רקע בכלל של העולם האלטרנטיבי וללא מושגי היסוד של הרפואה הסינית, היה לא קל לצלול לעולם של התזונה הסינית מקרוביוטית. אך במהרה דברים החלו להתבהר. אייל תמיד היה מלא בסבלנות כלפי כל שאלה, ותמיד ניסה להסביר בבהירות כל בעיה בהבנה של הדברים. הרגשתי שלאורך הקורס לא רק שלמדתי תזונה סינית-מקרוביוטית אלה רכשתי כלים רבים ואת השפה של הרפואה הסינית.

במהלך הקורס נחשפתי למאכלים, צמחי מרפא, צמחי מאכל, שיטות תזונה, שיטות בישול ועוד אשר כלל לא ידעתי על קיומם. אני מרגישה היום שהידע שלי בתזונה ובטיפול תזונתי הוא רחב יותר ושלם יותר.

בתור מישהי שהגיעה מהעולם המערבי, אני יודעת היום שהידע השלם הוא הידע המשולב וממליצה בחום לכל מי שלמדה תזונה מערבית לעבור את הקורס עם אייל ולרכוש ידע נוסף שלא מלמדים בתואר הראשון בתזונה.

[email protected]

יריב ירקוני, מטפל ברפואה סינית ובתזונה סינית מאקרוביוטית

מאז שסיימתי את לימודי הרפואה הסינית אני תמיד ממשיך ללמוד.

תוך כדי המסע שלי בעולם הלימודים הבנתי שאני מתעניין בנושאים רבים וזה לא משנה בכלל מה אני לומד – אלא אצל מי אני לומד.

אני משתדל ללמוד לא רק בכדי לצרוך את הידע שהמורה נותן לי אלא מתוך כוונה לחוות משהו שירעיד את האדמה שלי, שיגרום לי לחשוב שונה ממה שאני רגיל אליו.

אייל מלמד תזונה מסורתית.

הוא שם דגש על לימוד וחקר הרגלי התזונה של חברות מסורתיות ומנסה להנגיש את הידע למטפל הישראלי הממוצע. הוא עושה זאת בצורה ברורה ושוטפת עם הרבה תשוקה ורצון שתלמידיו יבינו את החומר הנלמד ויישמו אותו על מטופליהם.

אייל מאמין שהאחריות חייבת לעבור למטופל ועל המטפל ללמד אותו כיצד לקחת את האחריות על עצמו.

אנו עושים עוול גדול למטופל אם אנו רק מטפלים בו ואיננו מלמדים אותו כיצד לצאת ממצב החולי בו הוא נמצא. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להראות למטופל כיצד הרגלי התזונה שלו משקפים את חייו ואת עולמו הפנימי. בקורס של אייל לומדים להבין את הקשר בין השניים וכיצד להסביר זאת למטופל בכדי לייצר טרנספורמציה בחייו.

אצל אייל תלמדו:

כיצד לבצע אבחנה מבדלת על פי מסורות שונות: רפואה סינית, מקרוביוטיקה, אירוודה, רפואת יוונית-ערבית ועוד.

כיצד לאבחן את המטופל על פי מתאר הפנים שלו – כלי אבחנתי חזק למטפל בתזונה.

כיצד ניתן להשיג חיבור מחדש לטבע על ידי שינוי הההרגלים שלנו – בראש ובראשונה הרגלי צריכת המזון שלנו.

כיצד להסתכל על כל צמח או מזון ב"עיניים סיניות" וכך להבין על איזה מערכת תפקודים הוא ישפיע בגוף האדם.

כיצד צריך לבשל את המזון שאנחנו ממליצים למטופלים שלנו ומדוע דרך הבישול חשובה כל כך.

אהבתי מאד ללמוד בקורס של אייל ואני ממליץ על הקורס לכל המטפלים בארץ אשר רוצים להבין את הקשר בין תזונה,חולי ובריאות.

המשפט הבא שייך למורה פילוסוף גיאורג איבאנוביץ' גורדייף ואני מרגיש כי הוא מייצג את הקורס של אייל בצורה הטובה ביותר:

"בלי ידע עצמי, ללא הבנה כיצד המכונה שלו פועלת ומתפקדת – אדם איננו יכול להיות חופשי.הוא לא יכול למשול בעצמו ותמיד ישאר עבד"

יריב ירקוני – מטפל ברפואה סינית ובתזונה סינית מאקרוביוטית

רון פוקס, הרבליסט,מטפל בתזונה סינית מאקרוביוטית, מעסה בכיר בעיסוי רפואי משולב, מלמד ומעביר הדרכות בישול למטופלים

אייל שלום, רציתי להודות על שנה וקורס מדהימים. אני לא חושב שהיה או שיהיה לי במהלך הדרך עוד קורס שישפיע ויקדם אותי כבנאדם וכמטפל, שישנה את צורת החשיבה הכללית והנקודתית שלי בכל תחום, שישפיע על נקודת המבט וזווית הראיה שלי וחשוב מכל, שיקדם את בריאות מטופלי ובריאותי שלי כמו הקורס שלך השנה.

הקורס שלך מדהים, אתה הבנאדם היחיד שפגשתי ששווה לכתוב ולהקליט כל מילה שיוצאת לו מהפה לא חשוב באיזה נושא.  הדבר הראשון שחשבתי היום אחרי הקורס בעליה לרכבת זה על המלאות הקטנה שדיברת עליה בתזונת האדמה וזה גם מה שהרגשתי , כמו אחרי ארוחה מדוייקת של טעם ריח כמות איכות והרבה מעבר שעוד אתה לא יודע וחושב אבל מרגיש, התחושה הזאת שגורמת לך לחזור למסעדה ולהזמין את אותה מנה בדיוק(אם היו מוכרים אוכל אמיתי בחוץ).

אני די מתכתי בקטע של מחמאות וזה נדיר שאני מחלק אותם ברמה הזאת אבל באמת תודה תודה תודה קורס מדהים, מומלץ לכל אחד ואין ספק שהקונספט המרכזי של מהות לעומת כמות זאת השורה הראשונה והאחרונה של הקורס והחיים בכלל.

"אילו ידעה העז שהיא עז, היו רגליה מסתבכות זו בזו. אילו ידע הדג שהוא דג, היה שוקע למעמקי הנהר כגוש עופרת. העז, הדג, ההר והנהר יודעים עצמם בידיעה שאינה יודעת. רק האדם מנסה ל"דעת" בידיעה היודעת. על כן אין האדם מצליח להיות אדם כשם שהעז היא עז, הדג הוא דג, ההר הוא הר, והנהר- נהר." (קולות האדמה, צ'ואנג טסה)

אני ממליץ בחום לכל מטפל על הקורס, מחכה להמשך המפגשים בשנה הבאה ואשמח לענות על שאלות המתעניינים והשוקלים את ההצטרפות לקורסים הבאים.

0547564355

[email protected]

הילה בן חמו, מטפלת ברפואה סינית ובתזונה סינית-מאקרוביוטית

עוד ליפני הקורס של אייל כבר טיפלתי בשיטת תזונה ייחודית ו..קיצונית במטופלים שהגיעו אלי לקליניקה. שיטת התזונה בה השתמשתי נגדה את עקרונות התזונה הסינית או המקרוביוטית.. חברת השפע מזמנת לנו הרבה אפשריות ועודפים תזונתיים ,לכן בהרבה מקרים השימוש בשיטת התזונה בה דגלתי הצליח. אבל, היו מקרים שלא! היו מקרים שלקח זמן רב להצליח. היה לי ברור שאני צריכה ליצור דיוק!  ומצאתי! מצאתי את הקורס המדהים הזה. היכולת לדייק תלויה בידע וביכולת לאבחן. ההבנה שרכשתי בקורס היא שאין תזונה אחת. יש מטופל והוא משתנה וגדל ומזדקן. בכל גיל ולכל אדם בכל עונה ולכל מין ולכל סיטואציה /פתולוגיה יש להתאים תזונה נכונה. הלימודים בקורס השנתי של אייל פתחו לי עולם שלם לאבחנות ולכלים. נחשפתי לאיורוודה מקרוביוטיקה ואנרגטיקה סינית. לאבחנות פנים וגוף. הידע שנחשפתי אליו הילך עלי קסם… אני מרגישה שהלמידה עיצבה אותי כמטפלת והעצימה מאוד את דרכי בטיפול.  כל זאת בזכותך אייל! האופן שבו העברת את השיעורים. לא כדאי לפספס אף מילה! פשוט מרתק! העומק, התשובות הבהירות, הניסוחים המדוייקים וההקשרים הרבים שיצרת בין רפואה מערבית סינית מקרוביוטית ואיורוודית העמיקו עבורי מאוד את ההבנה כמטפלת. אפילו בדיספלינות כמו הרבולוגיה סינית ומערבית בהסתכלות על העולם מנקודת המבט ההורית שלי. ויש עוד!..הרי ריפוי  הוא לא רק תזונה.ואין ספק שהקורס עוסק בתזונה אבל לא רק בתזונה, ההשתתפות בקורס היא אחת ההחלטות הטובות והחשובות שקיבלתי כמטפלת. תודה לך אייל על הזכות להשתתף בו!

עישי רוזנר, מטפל ומורה לשיאצו

ממליץ בחום. הקורס העניק לי ראייה רחבה על תזונה ועל חשיבותה וחידד לי את ההתבוננות והאבחנה. כמו כן גרם לי לגלות את המבשל השף היצירתי שגר בתוכי ולא זכה לחסד שנים ארוכות. המרצה הוא כאנציקלופדיה בתחומו, מעניק המון גם מעבר לידע. ברצינות ובהומור.

רז אשפיז, מטפל ברפואה סינית, עיסוי שוודי ושיאצו ותזונה סינית מאקרוביוטית

כשחיפשתי מקום ללמוד רפואה סינית, בביה"ס בו למדתי, נכנסתי לשיעורים להתרשם, ושם פגשתי לראשונה את אייל, צ'יק צ'ק התחברתי אליו כמורה ומבחינתי לא היה משנה כלל מה ילמד. במהלך ארבע  שנות הלימוד הייתי עוקב, והולך להרצאות מגוונות שלו (לצערי לא יצא לי ללמוד איתו גם ברפואה הסינית). אהבתי את הגישה, הרצינות, היצירתיות והעומק. ידעתי גם שכשאהיה מטפל זה קורס שאני לא מפספס. וכן, חיכיתי וחיכיתי ובסוף הגעתי. הקורס היה מעניין ביותר, ענה על הרבה שאלות, פתח פתח לתחומים שלא מצאתי עליהם מקור מידע כל כך מקיף בשום מקום, חיבר אותי לבישול בצורה אחרת, שיפר אותי כמטפל והיה חוויה נהדרת.

תודה רבה אייל!

רז אשפיז

050-7505826

פינק לימור B.Sc, בוגרת מדעי התזונה

כששמעתי על הקונספט הזה של טיפול ע"י תזונה מקרוביוטית חשבתי שמדובר באוכל שגודלו מעוות ולא בפרופורציות….אבל המציאות רחוקה מכל דמיון שהעלתי במוחי.

הרקע שאני מגיעה ממנו הוא תואר ראשון במדעי התזונה. חשבתי שאני מבינה דיי הרבה מבחינת הרכבי מזון, עיכול ועוד, אבל גופנו לא רק מקוטלג על פי איברים, מולקולות או פתולוגיות שונות, אלא כגם כיצד הגוף עובד בשלמותו …וכמו שאומרים : ״הסכום גדול יותר מחלקיו״.

שלא כמו הרפואה המערבית, הכלי הכי חזק שקבלתי הוא הבנת האדם כמכלול, אבחון ע״י מבט ומציאת הנק׳ החלשות המולדות שניתן לחזק ולשפר באמצעות התזונה.

מבחינתי המושג you are what you eat הופך כעת לא רק כגורם שמתאר את האדם, אלא גורם שמסייע בחיזוק , ריפוי ומניעת מחלות שהאדם עלול לחלות בהן אם לא מתחזק את עצמו נכון.

אני ממליצה בחום למי שמטפל הקשור לענייני התזונה, מגע, דיקור ועוד כי התזונה הסינית המקרוביוטית בעיני היא כלי אבחון חזק כמו גם טיפול יעיל.

והכי חשוב…שיהיה בתאבון ?

[email protected]

אפרת שחף Dip.Ac, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית-דיקור,צמחי מרפא, שיאצו ותזונה סינית-מקרוביוטית

במהלך ארבע שנות לימודי הרפואה הסינית הבנתי שכדי להגיע לתוצאות טובות עם המטופלים, לעולם לא אפסיק ללמוד. הקורס הראשון שבחרתי מייד בתום הלימודים הוא התזונה הסינית המקרוביוטית בהנחייתו של אייל שפרינגר, ואני מברכת על כך. הקורס מועבר בצורה מסקרנת, מרתקת ומאתגרת. כל צוות המרצים והבשלנים, ובראש כולם אייל שפרינגר, העבירו את הקורס בצורה מקצועית, מאורגנת, עם ידע בלתי נדלה. בקורס למדתי לעומק על האיכויות של מיני המזונות ושיטות הבישול השונות ואיך להתאימם לכל מטופל בצורה ספציפית תוך שימת דגש על מבנה הצלחת המקרוביוטית ובהתייחס לפתולוגיות, לעונות השנה, למקום ולאורח החיים של המטופל. המלצות התזונה הקודמות שהעברתי למטופלי היו על – יד ולא ממש, והתוצאות היו בהתאם. היום שאני ממליצה על תזונה תוך כדי שאני נעזרת בתפריטים הטיפוליים מאתר המרכז לרפואה מסורתית, אני מרגישה שלמה עם עצמי בהמלצות התזונה ואני יוצאת נשכרת שהמטופלים מדווחים על שיפור ניכר בהרגשתם.

בקורס קיבלתי כלי נוסף משמעותי לאבחון – אבחנת הפנים. למדתי סוף סוף לראות את הפנים של המטופל שמשקפים המון. אבחנת הפנים הופכת את המטופל לשותף מלא וחדור מוטיבציה להמשיך בדרך זו בזכות השינויים שגם הוא עצמו רואה על פניו.

החלק הקולינרי בקורס היה חשוב לא פחות ואפילו נתן לי ביטחון להיכנס למטבח לראשונה בחיי. מצאתי עצמי מחכה משבוע לשבוע לארוחות הטעימות, הצבעוניות והמגרות שג'סיקה בסבלנות רבה הסבירה, הכינה ושיתפה.

אני יכולה להעיד על עצמי בתור "ילדת דיאטות" שעד שהגעתי לקורס נלחמתי כל השנים בקלוריות וברגע שנתתי צ'אנס לתזונה הסינית המקרוביוטית – אני לא מתאמצת יותר ומבלי להתכוון ירדתי במשקל עם עוד שינויים חיוביים שונים בתנאים פיזיים ונפשיים. ( ה – San Paku שלי כבר כמעט שנעלמו…).

לפני מספר שבועות פגשתי את הרופאה שלי שהחמיאה לי על הופעתי וכששמעה שאני אוכלת תזונה סינית מקרוביוטית ישר חשבה שקרה משהו.. כאילו שרק אנשים שחולים צריכים לאכול תזונה שכזו. מקווה שבעתיד נוכל לשנות חשיבה כזאת..

אני מרגישה ברת מזל ושנפלה בחלקי זכות גדולה להכיר וללמוד מהמרצים האלו. הבאתם אותי לתובנה שהמזון מביא מזור.

תודה תודה לכל הצוות על המתנה הזו!!! ממליצה מכל הלב.

אפרת שחף

0548076054

[email protected]

עירית אדן, נטרופתית

מזמינה אתכם/ן ליצור קשר ולשמוע את המלצתה  על הקורס באופן אישי.

[email protected]

0542132773

עדי סוקול-קצירי, מאמנת בריאות בגישת התזונה האינטגרטיבית

כמאמנת בריאות בגישת התזונה האינטגרטיבית היה לי חשוב לרכוש יכולות טיפוליות של אבחנה מבדלת.

בקורס של אייל בניתי מחדש את קו התזונה האישי שלי, יחד עם עולם שלם ומרתק שנפתח בפניי של אנרגטיות של מזון,

אבחנה לפי מזגים, אבחון פנים, שיטות רפואה מסורתיות, צמחי מרפא ועוד.

אייל הוא מורה נדיר והכרחי בנוף הטיפולי, שחוקר מעבר לפרדיגמות קיימות, ומלמד אותך לחשוב,

בסיוע של מודלים ממחישים שמסייעים להפשיט דברים מורכבים למטופל. ובכך יש חוכמה ועזר רב לעבודתנו כמטפלים.

התצפיות בקליניקה של אייל יחד עם סיפורי מקרה רבים המשולבים לאורך השנה, מלמדים אותנו על המורכבות והירידה לדקויות הנדרשת מאיתנו המטפלים.

כל מי שרוצה ליהנות מחוויית למידה מהגבוהות שיש ולהיות מטפל טוב יותר, יכול לשים את מבטחו בידיו של אייל.

אשמח לחלוק בחוויה האישית שלי לכל המעוניין.

עדי סוקול-קצירי- 054-6647808

www.foodforliving.co.il

מרב אלטמן אדלר Dip.Ac, מטפלת ומורה לרפואה סינית ותזונה סינית

את אייל שפרינגר הכרתי כמטופלת בהיותי סטודנטית לרפואה סינית, (חבל שלא קודם…) כך התוודעתי למיני מזונות שאת רובם לא הכרתי לפני כן ולמדתי על בשרי כיצד התזונה משפיעה על בריאותי הפיסית והנפשית. המפגש איתו החזיר לי את האנרגיה לגוף! בהמשך לימודי הרפואה הסינית במכללה הרגשתי שהידע שקיבלתי בנושא התזונה הסינית אינו מספיק ממצה, מעמיק ושימושי כדי שאוכל לשלבו בטיפולים.  לכן כשאייל פתח את קורס המטפלים הראשון היה לי ברור שאני נרשמת. בדיעבד זו אחת ההחלטות החכמות ביותר שעשיתי לאחר סיום לימודי, קיבלתי ממנו המון! מהבחינה האישית, התחלתי לבשל, הבריאות השתפרה וכדרך אגב גם ירדתי במשקל.  בפן המקצועי כמטפלת צעירה בתחילת דרכה, קיבלתי כלים מעולים, פרקטיים ופשוטים לאבחון ולטיפול. אפילו מקרים מורכבים לא נראו כבר כל כך בלתי אפשריים. בעקבות הקורס  מספר המטופלים שלי עלה, ונפתחו עוד אפשריות מקצועיות .

השילוב המיוחד והנדיר של אנשי הצוות, ואווירת הלימודים המערבת  את כל החושים עושים את הקורס הזה למדהים! ללמוד מאייל זו חוויה, הבנאדם חי את כל מה שהוא מדבר עליו, יש לו ידע עצום, אינסופי, המון ניסיון, סקרנות, התלהבות, יכולת דידקטית מעולה, הוא מעניין, מרתק וסוחף. תענוג. לצד הידע התיאורטי,  ישנו הפן הגסטרונומי,  הדגמות הבישול המעולות שעליהן מנצחת ג'סיקה הלפרין בכישרון גדול. ארוחות הצהריים המשותפות בהן לוקחים חלק כל חברי הקורס הן פשוט הארוחות הטעימות ביותר אכלתי.

עבורי הקורס היה חוויה עוצמתית שחלחלה לאט אך בהתמדה לחיי האישיים והשפיעה על משפחתי, חבריי ומטופלי.  מומלץ ביותר!

אשמח לדבר עם מתעניינים.

מרב אלטמן-אדלר 052-8898871

[email protected]

טל בן חיל Dip.Ac מטפלת ברפואה סינית, טווינה, ותזונה סינית מקרוביוטית.  עוסקת בבישול מקרוביוטי.

שלום איל

עם סיום הקורס רציתי:

1 להודות על שנה של עניין והנאה, יום רביעי הפך ליום המרגש ביותר בשבוע. הלימוד ממך ומהמרצים האורחים, המפגש עם תלמידי הקורס שבאו מתחומים שונים, ארוחות הצהריים המשותפות שחיברו בינינו והביאו אותנו לחשוב כל שבוע מחדש כיצד ליצר עוד מתכונים טיפוליים מדגנים, קטניות וירקות.  כל אלו הפכו את הקורס שלך לחוויה לימודית יוצאת דופן, ואת הכלים הטיפוליים שנלמדו למרכזיים בכל טיפול.

2 לשתף אותך בסיפור שאולי ימחיש יותר מכל את עוצמת הכלים שרכשתי בקורס תזונה מקרוביוטית. לפני ארבעה חודשים התחלתי טיפול בדיקור סיני במטופלת בת 47 שסבלה מכאבי בטן,  , כאבי ראש באזור הסינוסים העליונים והתחתונים, הצטננויות חוזרות ואסתמה. Pms בפגישתנו הראשונה נתתי לה הנחיות תזונה ואחרי חודש ימים כאשר נפגשנו לטיפול הראשון בדיקור רוב הפתולוגיות כבר נשכחו. כאבי הבטן נעלמו, תופעות פחתו, כאבי הראש והסינוסים נעלמו וגם המערכת החיסונית התחזקה.Pmsה- הטיפול עבד כמו "קסם" – הלחות התנקתה והמטופלת הרגישה מעולה למרות שזו היתה תקופת מעבר שבה בדרך כלל באים לידי ביטוי סימני האסתמה. אז שוב תודה על פתיחת הצוהר לעולם שלם של אפשרויות טיפול.

טל

052-3815946

08-9264783

[email protected]

גילה אושרת CH, הרבליסטית קלינית ומטפלת בתזונה סינית מקרוביוטית

"שלום לכולם אני רוצה להמליץ בחום על קורס התזונה הסינית-מקרוביוטית בהנחיית אייל שפרינגר שמעניק ידע תיאורטי רחב מקצועי ומעמיק בטיפול התזונתי, בשילוב צד מעשי של בישול והדגמות בישול, עם חיבור הדוק לפתולוגיות ספציפיות והטיפול בהן. קורס זה איפשר לי להפוך את הטיפול התזונתי לאחד מעמודי התווך של הטיפולים שלי בקליניקה. אני יכולה לראות בבירור את החיבור בין איכויות המזון השונות לתופעות הפנימיות והחיצוניות של המטופל ולהציע לו אסטרטגית טיפול מתאימה לאורך זמן. זהו כלי רב עוצמה בכל קליניקה".

www.gilaherb.co.il

נועה בן אורי CH,הרבליסטית קלינית ומטפלת בתזונה סינית מקרוביוטית

"מצטרפת להמלצה, זה היה קורס מדהים, עזר לי לחבר המון קצוות ונתן לי כלי חשוב באמת. איל מורה עם איכויות נדירות מומלץ בחום.

נועה בן אורי סוף סוף מטפלת בתזונה וצמחי מרפא".

[email protected]

אפרת גבריאל, מטפלת בתזונה סינית מקרוביוטית ומטפלת בכירה בשיאצו

תמיד נמשכתי לעולם הריפוי דרך התזונה, וחוויתי על בשרי את העוצמה הרבה שיש למזון שאנו אוכלים על מצב בריאותנו. לכן, בעודי לומדת את לימודי הדיקור הסיני, תמיד התחבטתי בתוכי וקיטרתי לחבריי: מדוע לא הלכתי ללמוד ריפוי בעזרת תזונה?! לפני כשנה שמעתי על הקורס להכשרת מטפלים בתזונה סינית ומקרוביוטית. זה נשמע כמו התגשמות של חלום. ואכן כן, בתום הקורס אני אומרת בלב שלם, באמת התגשמות של חלום! הקורס מקיף ביותר, מקצועי ומקנה הרבה ידע תיאורטי וקליני. תכני הקורס כוללים שילוב נדיר ומעניין של ידע מסורתי עתיק עם ידע מודרני. ככל שהעמקנו בתכני הקורס התבהר לי עד כמה חיוני שילוב זה על מנת להתאים למטופל את המזון המדויק ביותר למצבו הספציפי, ולא רק לטפל אופן כללי במחלה.  איל מנחה עם ידע נרחב ביותר, ומעביר את השיעורים בצורה מרתקת, משתף וחולק את הידע עם התלמידים, עם הרבה אכפתיות ואחריות כלפי צמיחתם כמטפלים. המרצים האורחים נהדרים, העשירו מאוד את תכני הקורס, והדגמות הבישול הופכות את הידע בקורס לכלי ישים וחוויתי. וחשוב לא פחות – האווירה בקורס מאוד חברית ונעימה, ימי רביעי היו הימים להם חיכיתי במהלך השבוע.

באופן אישי,הקורס גרם לי להעריך תזונה מסורתית ואת עוצמת הריפוי והחוכמה הטמונה בידע עתיק זה, וקרב אותי יותר גם לידע המסורתי ממנו באה משפחתי. ממליצה בחום לכל המטפלים הרוצים להעמיק ידיעותיהם ולהוסיף כלי טיפולי עוצמתי לארגז הכלים שלהם.

[email protected]

 

מומלצי החודש