קחו את החיים שלכם בידיים!

  • מפגשים
  • התאמה אישית
  • רמת אביב
מעוניינים לשמוע עוד

במה תרצו לטפל?

  • שיקום מערכת העיכול

    טיפול במערכת העיכול, זה הדבר המרכזי שאנו עושים, כי מערכת עיכול מתפקדת היא הבסיס לבריאות על פי כל הגישות המסורתיות.

    קרא עוד...
  • חיזוק גוף ונפש

    כשהחיים מאתגרים, כשאתם לפני או אחרי תקופה קשה בריאותית או נפשית, זה הזמן להתייעץ, להתחזק, להשתקם לקבל תמיכה וכלים שיעזרו לכם להתגבר ואפילו לצאת מחוזקים

    קרא עוד...
  • תמיכה במטופלי סרטן

    ליווי וטיפול במהלך הטיפולים הקונוונציונליים וסיוע במניעה ושיקום בתקופת ההחלמה

    קרא עוד...
  •  בעיות נשימה וחיסון

    כאשר החיסון נחלש, באלרגיות, מצבים אוטואימוניים או בעיות שונות בדרכי הנשימה

    קרא עוד...
  • הריון, פריון וגיל המעבר

    טיפול יסודי המותאם אישית עבורך ומסייע לך בשלבים המשמעותיים של החיים

    קרא עוד...
  • כאב ובעיות שלד ומפרקים

    טיפול אישי, מבוסס מחקר לטיפול בכאב ובעיות אורתופדיות

    קרא עוד...

כיצד נוכל לעזור לך?

מרגע בו תצטרפו כמטופלים בקליניקה, ההתקדמות שלכם תהיה במרכז תשומת הלב. עם השנים, כמנהל הקליניקה (אייל שפרינגר) גיבשתי מערכי טיפול ייחודיים, המותאמים לטיפול במצבים מאתגרים ומשלבים נקודות מבט שונות מהרפואות המסורתיות ומהמחקר העדכני.

בשל הרקע הטיפולי שלי במסגרות המשלבות רפואה קונוונציונלית ומשלימה, אני שמח לטפל ולסייע במקביל לטיפול רפואי ותוך שיתוף פעולה מלא עם הרופא, התזונאית או מטפלים אחרים המלווים אותך.

לתיאום תור ניתן להתקשר ל 03-7440888

המצבים העיקריים בהם אני מטפל 

1. תמיכה במטופלים אונקולוגיים בשלבי הטיפול השונים

2. טיפול במחלות עיכול שונות

3. תמיכה בתחום המיניות והפריון

4. מחלות נשימה וחיסון ירוד

5. חיזוק הגוף והנפש

6. טיפול בכאב ובבעיות שלד ושריר

הדרך המקצועית 

אני מכוון לחווית בריאות השלמה, דרך החייאת השימוש בכלים אשר נוצרו על ידי בני אדם, עבור בני אדם, כלי הריפוי של הרפואה המסורתית.

 פעילות הקליניקה מושתתת על הרעיון כי בסיס ההחלמה והכוח המניע לטיפול הוא בחירתו של האדם להיות בריא. בעקבות בחירה זו מגיע שלב הלימוד של המטפל והמטופל כאחד, ובעקבותיו באים לידי ביטוי אמצעי הטיפול אשר חייבים להיות פשוטים ומובנים: מזון מתאים, אורח חיים מאוזן המתחשב באדם ובסביבה, ואמצעי ריפוי המותאמים אישית כגון שיחה, מגע, תירגול גופני, צמחי מרפא, וכלים מסורתיים נוספים. המטרה העליונה של טכניקות הריפוי המסורתיות היא חידוש הקשר של המטופל אל עולם הטבע והעולם האנושי ועל ידי כך שיקום בריאותו.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול מבוסס על שני מפגשי בסיס העוסקים בתזונה ובאורח חיים.

המפגש הראשון נמשך כשעה וחצי והוא כולל את התשאול, האבחון, ההסבר על המצב הרפואי והנחיות ראשוניות. בסוף המפגש הזה ניתן להתחיל ליישם את הנחיות התזונה הראשוניות ותהיה לך הבנה בסיסית לגבי הכיוון של הטיפול.

המפגש השני מתקיים מספר שבועות לאחר המפגש הראשון (כ4-1 שבועות בהתאם לסיבת הפנייה). במפגש זה מעריכים את יכולת היישום של המטופל/ת, את ההשפעה הראשונית של ההנחיות אשר ניתנו במפגש הראשון ונותנים את שאר ההנחיות. מפגש זה נמשך כשעה. אחרי מפגש זה ההנחיות כבר מלאות, יש בהירות רבה יותר מה צריך לעשות בבית וניתן לאמר שהתהליך הטיפולי מתרחש באופן מלא (בהתאם לרמת היישום).

שני המפגשים הראשונים יוצרים את הבסיס לטיפול. אחרי שני המפגשים הללו בוחרים ביחד, המטפל והמטופל/ת, את תדירות מפגשי המעקב כדי לוודא שהמצב משתפר וכדי לענות לשאלות ולאתגרים העולים במהלך היישום. הקשר הטיפולי והמרחק בין המפגשים ניקבע על פי הצורך של המטופלים עד שמושגת החלמה או שהטיפול ממצה את השיפורים האפשריים בסימפטומים. במידת הצורך, בשלב זה, אחרי שני המפגשים הראשונים ישולבו הפניות למטפלים בשיטות טיפול נוספות אשר נועדו להעצים את השפעות הטיפול.

קצב השיפור משתנה מאוד בין המקרים ותלוי בסוג המצב הרפואי, הכרוניות שלו, ורמת היישום והמחויבות לטיפול של המטופלים. מצבים מסויימים מתאפיינים בשיפור אחרי מפגש ראשון, ואילו מצבים אחרים משתפרים רק אחרי יישום ההנחיות לאורך מספר חודשים. ישנם מצבים בהם קשה להביא לשיפר אך ניתן להשתמש בהנחיות כדי למנוע התדרדרות במצב, להאט היתדרדרות או לספק את אורח החיים והתזונה האופטימליים למצב. בכל מקרה הערכה ראשונית לאפקטיביות הצפויה של הטיפול תינתן במהלך המפגש הראשון ותדוייק במפגש השני.

הסיכוי לשיפור במצב הגופני משתפר פלאים בקרב מטופלות ומטופלים בעלי מוטיבציה גבוהה ליישום, ללמידה של מצבם ושל העקרונות המרכזיים עליהם הטיפול מבוסס. מטופלים המוכנים להציב את תהליך הטיפול הביתי במקום גבוה בסדר העדיפויות שלהם הם אלו שמפיקים לרוב את המירב מהתהליך הטיפולי.

העקרונות המנחים לפעילות הקליניקה:

חתירה להחלמה: מיקוד מירב המשאבים ומקורות הידע, ובניית מערך טיפול אישי מוכוון החלמה. התמקדות בהשגת שיפור מקסימלי בבריאות ואיכות החיים של המטופל.

אבחנה יעילה: התמחות בכלי אבחון ממסורות שונות, ושליטה במודלים מסורתיים ומודרניים להבנת תהליכים פתופזיולוגיים. חתירה לאבחנה מלאה ומדוייקת המאפשרת טיפול מדוייק ומותאם אישית, לצד תובנות עבור המטופל אודות חייו ואופן ניהולם.

רפואה מסורתית מותאמת אישית: התייחסות אינדיבידואלית והתאמת הטיפול למצבו האישי של המטופל, נסיבות חייו, מצבו הגופני והנפשי,ופוטנציאל ההחלמה שלו ברוח מסורות הרפואה הקלאסיות.

תזונה כבסיס לטיפול: שימוש נירחב בתזונה והנחיות לאורח חיים מתאים ככלי מרכזי, ראשון במעלה למניעה וטיפול במחלות. התאמת התזונה ואורח החיים למקצבים ותקופות החיים השונות.

טכניקות טיפול ייחודיות: פיתוח פרוטוקולים ותוכניות טיפול למצבים מורכבים הדורשים טיפול אינטנסיבי או ממושך, או עבור מטופלים החפצים בחווית טיפול משמעותית וחזקה יותר.

עצמאות המטופל: שיתוף פעיל של המטופל בתהליך ההחלמה. העמקת חוויית ההחלמה דרך התנסות חושית במזונות וצמחי המרפא. עידוד הלימוד והקניית מיומנויות של טיפול עצמי ובחירה מושכלת במזון ובאורח חיים מתאים עבור המטופל. שאיפה להפחתת התלות ותחושת חוסר הישע בהתמודדות עם קושי רפואי. רכישת "עצמאות בריאותית" דרך נגישות גבוהה למידע, וזמינות גבוהה של חומרי הגלם הנחוצים לתהליך ההחלמה.

הכרות עם חומרי גלם ומשאבים מגוונים: טיפוח ההיכרות עם מאגר של חומרי גלם ייחודיים ממסורות ריפוי שונות ברחבי העולם. שימוש בחומרי הגלם הללו לצורך תהליך הלמידה של המטפלים והמטופלים, ולצורך תמיכה בתהליכי הריפוי היחודיים המתקיימים במרכז.

פשטות ויעילות: העדפת טכניקות טיפול פשוטות, אנושיות ומעוטות תופעות לוואי לשיקום חיוניות המטופל.

שילוב רפואה מודרנית ומסורתית: אנו עובדים לאורך כל שלבי האבחון והטיפול בשיתוף פעולה עם רופאי המטופל. הטיפולים השונים במרכז ניתנים תוך התחשבות מלאה בהתוויות הנגד (קונטרא-אינדיקציות) הנובעות מהטיפול התרופתי והאבחנה הרפואית. רוב מטפלי המרכז עובדים במוסדות רפואיים, ומיומנים בתקשורת ובשיתוף פעולה עם צוות רפואי.

פשרה והתאמה: שאיפה למציאת נקודת האיזון בין הצורך הטיפולי, להעדפותיו ולמגבלותיו הרגשיות והטכניות של המטופל בעמידה במסגרת הטיפול. הצעת מגוון מסלולים אפקטיביים לטיפול התואמים את ההעדפה האישית והמגבלות השונות החלות על המטופל (הענות לטיפול, תמיכה משפחתית, אילוצי זמן, מרחק מהקליניקה, ואילוצים כלכליים).

קליניקה לומדת: איסוף ידע קליני בר שימוש מתוך פעילות הקליניקה. השוואת יעילות של שיטות טיפול שונות, ופרסום ניירות עמדה ומחקרים, המבוססים על מתודות הטיפול של הקליניקה.

פרקטיקה אקולוגית: שאיפה לפרקטיקה אקולוגית בכל תחומי הפעילות: אמצעי הטיפול, הניקיון, הפרסום, הנגשת המידע והשימוש במים ואנרגיה, ללא התפשרות על איכות הטיפול והשירות הניתנים למטופלים. שאיפה זו מבוססת על ההבנה כי בריאות הפרט תלויה בין השאר בבריאות הסביבה המקיפה אותו ומשפיעה עליו.

הטיפול בעיני הוא מרחב של למידה והתפתחות, לעיתים מרתקים ולעיתים מאתגרים. הטיפול מכוון להתאוששות דרך היכרות עם אורח חיים המספק חיוניות, פשטות, שמחה ועניין. גם אני, המטפל בך מנסה לחיות את חיי בחיפוש וחוויה של אותם חיים, ולספק למטופלי ותלמידי את חוויית ההחלמה האנושית, הכנה והמדוייקת. לשמוח ביחד על הישגים וצמיחה, ולעודד ואף לתת דחיפה קלה כשהדרך נראית ארוכה או קשה. אשמח אם תצטרפו אלי לדרך.

 אייל שפרינגר

לתיאום תור ניתן להתקשר ל 03-7440888