חיזוק גוף נפש

כיצד ניתן להחזיר אדם לחיוניות מלאה? אני מאמין שכדי לטפל כראוי בנפש, מערכות הגוף צריכות לתפקד היטב. זוהי תרומתי לטיפול בקשיים שאתם או הקרובים אליכם אולי חווים ואשר קשה להצביע אם מקורם הוא נפשי או גופני.

רבות נכתב על הקשר הבלתי נפרד בין גוף ונפש, אבל כיצד הקשר הזה מתקיים? במהלך השנים אספתי ידע רב, הן מעולם המחקר והן מעולם הרפואות המסורתיות אודות חיזוק הגוף והנפש וביסוס מחדש של הקשר ביניהם.

המדע מציג מערכות רבות המשפיעות בו זמנית על הגוף והנפש: מערכת העצבים, החיסון, והמערכת ההורמונלית. משק הסוכר בדם, עצב הואגוס העובר דרך רוב האיברים החיוניים בגוף, חומרי תזונה והרגלים התומכים בבריאות המערכות הללו ושיקומן.

הרפואות המסורתיות מציגות אף הן דרכים ומערכות רבות הקושרות בין הנפש לגוף ותומכות בחיוניותה, ומתארות כיצד אורחות חיים, מבנה גופני אישי, ותזונה משפיעים לטובה או לרעה על המצב הנפשי. צמחי מרפא, הנחיות לאורח חיים ומזונות שונים מותווים לטיפול בנפש ובגוף אשר נועד להכילה ולתמוך בה. הן ברפואה הסינית והן ברפואה ההודית מוגדרים טיפולים לחידוש החיוניות והחזרת כוח הנעורים. אספתי את כל הגישות הללו, מיפיתי אותן היטב ומצאתי את המקומות בהן הן עשויות לתמוך זו בזו.

הצלבת נקודות המבט המסורתית והמודרנית מאפשרת יצירת טיפול התומך בחיזוק של הגוף והנפש וחזרה לחיים בתפקוד טוב יותר.

באילו מצבים כדאי להיעזר בי?

ניתן להיעזר בי במגוון מצבים בהם הגוף, הנפש או שניהם נמצאים במצב ירוד ואתם מחפשים מענה נוסף שיסייע לכם 'להתרומם'. אשמח לשלב את הטיפול עם מסגרת טיפול תרופתית/הורמונלית, או טיפול פסיכולוגי.

מצבים נפוצים:

עייפות

דיכאון

חרדה

פיברומיאלגיה

מחלת הנשיקה (EBV)

שיקום אחרי תקופת מחלה או ניתוח

תחושה של 'הזדקנות מוקדמת'

פגיעה בזיכרון או פגיעה בריכוז

בעיות שינה

תת פעילות של בלוטת התריס

כיצד אסייע לך?

תחילת התהליך הטיפולי מוקדש לאבחנה בה ננסה לגלות מהן הסיבות האישיות שלך המונעות מהגוף והנפש להרגיש בשיאם. נתבונן במידע הרפואי, ברקע התזונתי ובאורח החיים, ונבדוק אם הוא תואם את המבנה הגופני האישי שלך על פי הידע הקיים ברפואות המסורתיות. אבנה עבורך מודל המשלב ידע מבוסס מחקר וידע מסורתי אשר יסביר מדוע הגעת למצב הזה ומה צריך לעשות כדי להתקדם משם.

הטיפול יתווה עבורך דרך שתתבטא באורח החיים, בתזונה ובטכניקות הטיפול בהן נשתמש.

טיפול שכזה עשוי לכלול הנחיות תזונה ואורח חיים, שילוב צמחי מרפא ותוספים, טיפול מגע ודיקור, או הפנייה לבעלי מקצוע נוספים מתחום התרגול טיפול הגופני והנפשי.

תדירות המפגשים בטיפול במצבים כאלה היא רחוקה בדרך כלל ואיננה עולה על אחת לחודש. חשוב מאוד להגיע לשני המפגשים הראשונים כדי לקבל את בסיס ההנחיות, ומשם כ בר ניקבע את תדירות מפגשי המעקב במהלכם אנטר את רמת יישום ההנחיות ואת השיפור במצב.

לקביעת תור, שלחו הודעה אלי ל 0523904332 או למייל [email protected]

חומרים באתר לעיון נוסף:

סיפור מקרה: טיפול בחרדה

לעבור את היום בראש צלול

הרצאה מצולמת: תזונה לאמיצים – טיפול תזונתי בחרדה

טיפול בתת פעילות בבלוטת התריס על רקע השימוטו

טיפול בהיפותירואידיזם ראשוני (תת פעילות של בלוטת התריס) באמצעות תזונה סינית-מאקרוביוטית