בעיות נשימה וחיסון

טיפול בנשימה ובמערכת החיסון

מערכת החיסון והנשימה הן שתי מערכות עיקריות הנמצאות בחיכוך מתמיד עם העולם. בריאותן משקפת בריאות כללית של מערכות רבות בגוף, ומחלה בהן היא בדרך כלל ביטוי לכשל רב מערכתי שיש לתקן.

סיבות רבות תורמות לחיסון חלש ולפגיעה במערכת הנשימה: חשיפה לגורמי מחלה ומזהמים שונים, חוסרים תזונתיים, מחלות של מערכת העיכול, זיקנה, חשיפה לא מספקת לאור שמש ולטבע, מצב נפשי ירוד, פעילות גופנית רבה מדי או לא מספקת, מחסור במנוחה ועוד סיבות רבות.

הרפואות המסורתיות מתארות את מערכות הנשימה והחיסון כמערכות המשקפות את אופי ועוצמת הקשר הגופני והרגשי שלנו עם העולם. חולשה חיסונית מראה על קושי במגע עם העולם ונובעת מחוסר איזון בין אתגרי החיים לחוסן הגופני והנפשי אותו אנו מטפחים לאורך החיים. הרפואות המסורתיות אשר התמקדו מאז ומעולם ברפואה מונעת מציעות דרכי טיפול רבות לחיזוק וטיפוח מערכת הנשימה והחיסון. אנו מציעים את הידע המסורתי, במיוחד זה שהוכח גם במחקר ככזה העשוי לסייע לשימשכם בהתמודדות טובה עם מחלות נשימה והפרעות חיסון.

מתי כדאי לפנות אלי?

כשמערכת החיסון כבר לא שומרת עליכם, כאשר יותר מדי פעמים בשנה 'תופסות' אתכם כל מיני מחלות, כאשר כבר אי אפשר להתמודד עם האלרגיה. אם יש לכם מחלה אוטואימונית:

ירידה כללית בתפקוד מערכת החיסון

אירועים חוזרים של הופעת הרפס

זיהומים ויראליים כרוניים כגון מחלת הנשיקה (EBV)

ירידה בחיוניות מערכת החיסון אחרי מחלה ניתוח או לידה

אלרגיה

מחלות אוטואימוניות (כגון מחלת השימוטו, גרייבס, סקלרודרמה, מחלת פרקים ראומטית)

אסטמה

COPD

ברונכיוקטזיס

מצבי פוסט-קורונה

מי ילווה אותך?

כמטפל ברפואה משלימה, החלתי את לימודי במכללת מדיסין בשנת 1998.

במהלך השנים זכיתי לעבוד כ-7 שנים במחיצתה של ד"ר מירה ניאזוב ולפגוש מטופלים רבים עם קשיים נשימתיים. עבדתי כ-4 שנים במרכז הרפואי שיקומי "רעות" שם טיפלתי במקרים רבים של פגיעה עצבית ותנועתית במערכת הנשימה.

בהמשך הדרך עבדתי שמונה שנים במרכז לרפואה משולבת משלימה בבית החולים איכילוב, ובמהלך השנים הללו מילאתי תפקידים שונים, ביניהם אחראי צוות תזונה אינטגרטיבית, מנהל קליני של המרכז ומנהל של המרכז. במסגרת תפקידי פגשתי אלפי מטופלות ומטופלים אונקולוגיים, רבים מהם מדוכאי חיסון, חולי סרטן ריאות ובעלי תפקוד ירוד של מערכת הנשימה והחיסון. לאותם מטופלים נתתי מענה  כמטפל בודד, כחלק מצוות רב מקצועי וכסמכות ממיינת ומיעצת לבניית טיפול אינטגרטיבי (משולב) מיטבי.

במקביל לעבודתי בבית החולים איכילוב סיימתי לימודי תואר שני במחקר של רפואה סינית (Oriental Medicine, Research and Practice) במסגרת אוניברסיטת Middlesex שבלונדון ובשיתוף Northern College of Acupuncture. לימודי כללו שילוב ידע מבוסס מחקר לבניית פרוטוקולי טיפול המשלבים מדע ורפואה מסורתית.

הטיפול אותו אני מעניק  מבוסס על לימוד מתמיד של ידע מתוך הרפואות המסורתיות לצד התעדכנות קבועה במחקר בנושא תזונה, צמחי מרפא, דיקור ושיטות טיפול משלימות נוספות.

למידע נוסף ומלא אודותי קיראו: אייל שפרינגר או צרו ישירות קשר עם הקליניקה שלי בטלפון 03-7440888, או סמסו לי ל0523904332.

כיצד אסייע לך?

הטיפול אותו אני מציע מבוסס על המידע הרפואי הקיים אודות מצבך בשילוב עם אבחנה אישית על בסיס הרפואות המסורתיות. מערכת החיסון ומערכת הנשימה מושפעות מגורמים רבים כגון מצבי חוסר, חוסר איזון באוכלוסיית חיידקי הגוף, מצבים רגשיים, חולשה מולדת ועוד. אכוון את הטיפול למקומות בהם האבחנה הרפואית והמידע המסורתי מתכנסים, ואדגיש את השימוש באמצעי הטיפול להם יש תמיכה הן במחקר והן ברפואה מסורתית לטיפול במצבך.

כלי הטיפול כוללים תזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, דיקור והדרכה לאורך חיים ותרגול. התמדה ועבודה סבלנית תסייע לך לחוש שיפור והקלה.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול מבוסס על שני מפגשי בסיס העוסקים בתזונה ובאורח חיים. אחרי שני מפגשי הבסיס נחליט על אופן ההתקדמות בטיפול, האם צריך לשלב טכניקות טיפול נוספות כגון דיקור סיני או טכניקות תרגול שונות, הצורך במפגשי המשך, ומשך הזמן בין מפגשי ההמשך.

המפגש הראשון נמשך כשעה וחצי והוא כולל את התשאול, האבחון, ההסבר על המצב הרפואי והנחיות ראשוניות. בסוף המפגש הזה ניתן להתחיל ליישם את הנחיות התזונה הראשוניות ותהיה לך הבנה בסיסית לגבי הכיוון של הטיפול.

המפגש השני מתקיים מספר שבועות לאחר המפגש הראשון (כ4-1 שבועות בהתאם לסיבת הפנייה). במפגש זה מעריכים את יכולת היישום של המטופל/ת, את ההשפעה הראשונית של ההנחיות אשר ניתנו במפגש הראשון ונותנים את שאר ההנחיות. מפגש זה נמשך כשעה. אחרי מפגש זה ההנחיות כבר מלאות, יש בהירות רבה יותר מה צריך לעשות בבית וניתן לאמר שהתהליך הטיפולי מתרחש באופן מלא (בהתאם לרמת היישום).

שני המפגשים הראשונים יוצרים את הבסיס לטיפול. אחרי שני המפגשים הללו בוחרים ביחד, המטפל והמטופל/ת, את תדירות מפגשי המעקב כדי לוודא שהמצב משתפר וכדי לענות לשאלות ולאתגרים העולים במהלך היישום. הקשר הטיפולי והמרחק בין המפגשים ניקבע על פי הצורך של המטופלים עד שמושגת החלמה או שהטיפול ממצה את השיפורים האפשריים בסימפטומים. במידת הצורך, בשלב זה, אחרי שני המפגשים הראשונים ישולבו הפניות למטפלים בשיטות טיפול נוספות אשר נועדו להעצים את השפעות הטיפול.

קצב השיפור משתנה מאוד בין המקרים ותלוי בסוג המצב הרפואי, הכרוניות שלו, ורמת היישום והמחויבות לטיפול של המטופלים. מצבים מסויימים מתאפיינים בשיפור אחרי מפגש ראשון, ואילו מצבים אחרים משתפרים רק אחרי יישום ההנחיות לאורך מספר חודשים. ישנם מצבים בהם קשה להביא לשיפר אך ניתן להשתמש בהנחיות כדי למנוע התדרדרות במצב, להאט היתדרדרות או לספק את אורח החיים והתזונה האופטימליים למצב. בכל מקרה הערכה ראשונית לאפקטיביות הצפויה של הטיפול תינתן במהלך המפגש הראשון ותדוייק במפגש השני.

הסיכוי לשיפור במצב הגופני משתפר פלאים בקרב מטופלות ומטופלים בעלי מוטיבציה גבוהה ליישום, ללמידה של מצבם ושל העקרונות המרכזיים עליהם הטיפול מבוסס. מטופלים המוכנים להציב את תהליך הטיפול הביתי במקום גבוה בסדר העדיפויות שלהם הם אלו שמפיקים לרוב את המירב מהתהליך הטיפולי.

 

מחקרים בנושא:

הקשר בין זיהום אויר מתמשך ברמות נמוכות לתחלואה