אספרגוס בר במחבת

מאת: אייל שפרינגר

אספרג החורש

בעונת האביב צומחים מספר צמחי בר הקלים לאיסוף, בחינם ומעניקים לארוחה איכות פראית ומפתיעה. אחד מאותם צמחים הינו אספרגוס בר הנקרא גם אספרג החורש. ניתן למצוא צמח מטפס זה באיזור החורש הים תיכוני, נצמד לעצי אלון ואלה. החלק הנאכל הוא החוטרים הרכים היוצאים מהאדמה ומזכירים את האספרג התרבותי הנמכר ביוקר בחנויות הירקות.

האספרג הינו צמח מסוג Yin המנקה את הגוף ובמיוחד פועל כצמח מקרר ומשתן המנקה את הכליות דרכי השתן ואת הכבד. תכונות הניקוי הללו, דפוס הצמיחה המהיר, צבעו הירוק ומועד צמיחתו מצביעים על הקשר של צמח זה לאביב ולאלמנט העץ.

מרכיבים

צרור גבעולי אספרגוס נקיים

שום

לימון

קורט פלפל שחור

כף שמן זית/סומסום/גהי

הכנת אספרגוס בר במחבת

מטגנים קלות את השום באחד מסוגי השמן.

כאשר מרגישים את ריח השום, יש להוסיף במהירות את גבעולי האספרגוס, לקבוע את האש על עוצמה בינונית ולערבב בעדינות.

לגבעולי אספרגוס הבר צבע ירוק סגלגל. יש להמשיך ולבשל עד שצבע הגבעולים הופך לירוק עז ומעט זרחני. מוסיפים מעט מלח, פלפל ומיץ לימון סחוט. מערבבים מעט ומניחים את האספרגוס על צלחת הגשה או על אורז בסמטי מלא, מבושל. יוצקים על המנה את נוזלי הבישול שנוצרו במחבת. ניתן "לנגב" נוזלים אלו בפיתה מלאה אחרי סיום המנה או ליהנות מהם כאשר הם ניספגים באורז.

לעיון נוסף:

מתכון סיני של אספרגוס עם פקעות שושן

 אייל שפרינגר, מייסד האתר, מטפל, מרצה וחוקר גישות טיפול מסורתיות. בעל תואר שני במחקר של רפואות מזרח אסיה. יוצר ומלמד את קורס התזונה למטפלים על פי שיטת TEF ואת קורס  "שירת הדם"-קורס ללימוד ניתוח בדיקות דם בגישה משולבת. ממחברי הספר בישולחיים – תזונה למטופלי סרטן.

האם המתכון עניין אתכם? רוצים להמשיך ללמוד איתי? מוזמנים להשאיר פרטים כאן

מומלצי החודש