הרצאה: תבונה ואושר, הזנת מח העצם על ידי גישה משולבת של רפואה סינית ואיורוודה

מרצה: אייל שפרינגר

מרק מח עצם

ברפואה הסינית, מח העצם (Sui) מוגדר כאיבר מיוחד, ביטוי של תמצית הכליות (Jing). למרות שמח העצם נחשב לחיוני ביותר לשמירה על חיים ארוכים, קיימות רק התייחסויות מועטות בספרות הרפואית הסינית לשיטות האבחנה והזנה המתאימות של רקמה זו באמצעות תזונה וצמחי מרפא. על פי רוב הטיפול במח העצם נחבא לו תחת טכניקות טיפול כלליות יותר להזנת ג'ינג הכליות .
בניגוד לכך, ברפואה האיורוודית, למח העצם נודע תפקיד בולט הרבה יותר, והוא מקבל מענה במודל האיורוודי הקליני של שבע הרקמות (Dhatus). מודל שבע הרקמות מתאר את תהליך התפתחות הדרגתי ומתמשך של הבאת הגוף והנפש האנושיים לכדי בשלות והשלמה הנובעים מחיים בהם פעילות ועונג מאזנים זה את זה.
ההרצאה תציע דרכים חדשות לאבחון ארבעת האיכויות של מח העצם, השפעות שונות של אש העיכול על מח העצם, ואסטרטגיות טיפול כגון ניקוי או הזנה של מח העצם.
ידע שיוצג בהרצאה יספק כלים טובים יותר להשגת אבחנה מבדלת מדויקת ואפשרויות טיפול חדשות למחלות מוח ומח עצם, כגון מחלות נפש, תסמונת מיאלודיספלסטית (MDS), אוסתיאופורוזיס ומחלות מוח ניווניות. ההרצאה תרחיב גם את הכלים הקליניים הזמינים לטיפול במח העצם במונחים של עשבי מרפא, מזונות ותבלינים בעלי זיקה גדולה יותר למח העצם.
בדומה לרופאים קלאסיים בהסטוריה של הרפואה הסינית כגון Sun Simiao אשר לא היססו לקבל השראה מהרפואה ההודית בזמנם, יזכו המשתתפים ללמוד דרך נוספת להבנת מושג ה Jing. דרך זו מאפשרת בניה של מח עצם בריא הבא לידי ביטוי בהגברת היצירתיות והרווחה ומימוש חיים של תבונה אושר.

המרצה: אייל שפרינגר, מייסד שיטת TEF ומנחה קורס המטפלים בשיטה, מנהל קליני של המרכז לרפואה משולבת משלימה למטופלי סרטן בבית החולים איכילוב וממחברי הספר בישולחיים.

ההרצאה הקרובה תיערך במסגרת קונגרס הICCM לרפואה סינית, ותתקיים בשפה האנגלית.

להרשמה היכנסו לאתר ה ICCM

 

התמונה בעמוד זה מופיעה בספר בישולחיים אשר נכתב ע"י אייל שפרינגר וג'סיקה הלפרין בתמיכת מרכז טל, והודפס ע"י הוצאת פוקוס ספרי בריאות

מומלצי החודש