סרטון: הקשר בין הגאזים שאתם חווים לפחמימות שאתם אוכלים

אייל שפרינגר

הפחתת גאזים על ידי בחירה נכונה בפחמימות

כמעט כולנו חווים היווצרות של גאזים במערכת העיכול. על פי משרד הבריאות האמריקאי, כל אדם בממוצע "משחרר" גאזים כ21-13 פעם ביממה. עם זאת לעיתים יצירת מוגברת של גאזים במערכת העיכול עלולה לגרום לתחושות לא נעימות כגון בטן מלאה, כאב בטן, צרבת וריפלוקס ווישטי. אחת הסיבות המרכזיות להיווצרות של אותם הגאזים היא תסיסה מוגברת של מיני מזון שונים במערכת העיכול.

בהרצאה בשם: "אכול עכשיו בלי לשלם אחר כך- הפחתת תסיסה על ידי בחירה נבונה בפחמימות" תוכלו להעמיק את הבנתכם כיצד נוצרים אותם גאזים, מהם המזונות ומהן פחמימות הבעייתיות ביותר, מה מייצגת התסיסה הזו ברמה העמוקה-המהותנית, ומה נהוג לעשות כדי להקל על מצבים אלו.

ההרצאה הוצגה במקור למטפלי מרכז רפואות לרפואה משולבת, הקליניקה בה אני מטפל, כחלק מפעילות הג'ורנאל קלאב, מפגשים מקצועיים שאנו עורכים מדי שבוע.

שתי הערות לפני שאתם צופים:

  1. הידע המוצג בהרצאה הוא לצורך למידה והרחבת הדעת. במידה ואתם סובלים מבעיה רפואית- יש להתייעץ באופן אישי עם איש או אשת מקצוע, ולא להסתמך על ידע מוקלט או כתוב לטיפול בעצמכם.
  2. ההרצאה הועברה דרך הזום בעודי יושב במקום ציבורי, לכן לעיתים ניתן לשמוע קולות רקע- איתכם הסליחה, מקווה שזה מוסיף לאותנטיות.

לצפייה בהרצאה:

אייל שפרינגר, מייסד האתר, מטפל, מרצה וחוקר גישות טיפול מסורתיות. בעל תואר שני במחקר של רפואות מזרח אסיה. יוצר ומלמד את קורס התזונה למטפלים על פי שיטת TEF ואת קורס  "שירת הדם"-קורס ללימוד ניתוח בדיקות דם בגישה משולבת. ממחברי הספר בישולחיים – תזונה למטופלי סרטן.

האם ההרצאה עניינה אתכם? רוצים להמשיך ללמוד איתי? מוזמנים להשאיר פרטים כאן

מוזמנים להצטרף אלי בעמוד האינסטגרם ובקבוצת תזונה ורפואה מסורתית בפייסבוק או להאזין לי בפודקאסט "רפואה מהותנית" בערוצי ה Spotify וה YouTube

 

לעיון נוסף:

הרצאה מוקלטת: לקבל את השפע, גישה משולבת לטיפול בקיבה ובמעי הגס

מאמר: המקום בו דייסה הופעת למסוכנת

 

מומלצי החודש