הרצאה: חוכמת הדגן

מרצה: אייל שפרינגר

דגן

השימוש בדגנים הוא אחד המאפיינים המרכזיים של החברה האנושית ברוב חלקי העולם.

המעבר מחיים של ליקוט וציד לחקלאות המבוססת על אכילת דגנים, תרם במידה מכרעת להיווצרות התרבות האנושית המוכרת לנו כיום.
לשימוש בדגנים התלוו לאורך הדורות הסתייגויות, המלצות, ואף פרקטיקות של הימנעות מאכילת דגן.

הדיון הער בנושא זה נימשך גם כיום ונסוב סביב נחיצות אכילת הדגנים, הסכנה או הערך הרפואי הטמונים בדגנים שונים, וטכניקות העיבוד למיצוי תכונותיהם הרפואיות ולניטרול השפעות מזיקות אפשריות.
בהרצאה הקרובה ננסה ליצור בהירות ביחס לאכילת הדגנים, נסביר את מקומם המרכזי במסורות התזונה ונציג את הפרקטיקות הרפואיות של התרבויות המסורתיות אשר התקיימו בזכות מגע קרוב עם מזונות אלו לאורך אלפי שנים.
נילמד כיצד המסורות של הרפואה הסינית, האיורוודה, והתזונה היפנית- מאקרוביוטית מתייחסות לאתגרים הכרוכים באכילת דגנים, מפיקות תועלת מתכונותיהם הרפואיות, ומגדירות את הדגן המתאים ביותר לכל אדם ואדם.
בסוף ההרצאה תדעו יותר האם דגנים מתאימים עבורכם, ואם כן, איזה דגנים. תדעו להפיק מהדגנים את המיטב ולצמצם את האפשרות של נזק אפשרי מאכילת מזון זה.

במהלך הערב יוגש כיבוד קל המשקף את נושא ההרצאה.

פרטים: 

מועד ההרצאה: 7.2.19 יום ה' בשעה 18:00-21:00
מיקום: מרכז שורשים, רחוב בן יהודה 35 בתל אביב
עלות: 250 ₪ למפגש. 10% הנחה למטופלי המרכז לרפואה מסורתית בשיטת TEF, לבוגרי קורס המטפלים מטעם TEF או למגיעים עם בן משפחה.
המרצה: אייל שפרינגר, מייסד שיטת TEF ומנחה קורס המטפלים בשיטה, מנהל קליני של המרכז לרפואה משולבת משלימה למטופלי סרטן בבית החולים איכילוב וממחברי הספר בישולחיים. ההרצאה מהווה חלק מסדרת ההרצאות "לבחור בתזונה".

למידע על הרצאות נוספות עם אייל שפרינגר

מומלצי החודש