ג'ינג: האוצר שאנו כלל לא מכירים – סרטון

אייל שפרינגר

הרצאה על ג'ינג

לעיתים זה מכה בי, ההבנה שהמציאות הפנימית שלי ושל חברי למקצוע שונה לחלוטין מהמציאות של רוב האוכלוסיה. עולם המושגים שעבורי ועבור הקולגות שלי הנו טבעי, מוחשי וברור, איננו נוכח בחייהם של החברים, השכנים ואפילו בני המשפחה המורחבת.

ככל שאני הולך יותר בדרכי הרפואות המסורתיות ומפגיש אותן עם מטופלים, תלמידים ולאחרונה גם דרך הפודקאסט, אני נוכח יותר ויותר כמה מורגש החוסר במושגים הרפואיים של הרפואות המסורתיות, ובתובנות ואורח החיים המיטיב שיכול להיגזר מהם.

שימוש בכוח של מושגים לעיצוב החשיבה והחיים שלנו

מושגים בכלל ומושגים רפואיים בפרט לעולם אינם תמימים. הכרות מעמיקה עם מושג רפואי משנה תמיד את האופן בו אנו תופסים את המציאות, את האופן בו הגוף שלנו פועל בבריאות ובחולי ואפילו את האופן בו אנו תופסים את הקיום שלנו כבני אדם. כדי להמחיש את הכוח של מושגים, חישבו על אופן בו מושגים רפואיים כגון "חיידקים" ו"מערכת חיסון" או מושגים מעולם הפסיכולוגיה כגון "אגו" ו"תת מודע" משפיעים בכל יום על השפה שלנו ועל התפיסה ביחס לגוף ותודעה.

הג'ינג כמושג משנה מציאות

מושג משנה מציאות שכזה, בעל יכולת לשנות את התפיסה שלנו הוא ה"ג'ינג" (Jing) אשר מקורו ברפואה הסינית. כדי להפנים מושג זה באמת, יש ללמוד אותו, לחיות אותו, לדבר אותו עם אנשים שונים. בחלק קטן זה מתוך הרצאה למטופלים אני מדבר על האוצר הזה שניקרא ג'ינג, על התבטאויותיו בבריאות ובחולי, על החשיבות שיש בג'ינג כבסיס לחיים עשירים ומלאים, ועל חלק מהדרכים בהן ניתן לטפח ולשמר אותו.

כאשר נחשפים למושג הג'ינג ומפנימים אותו החיים כבר לא יכולים להישאר אותו הדבר. ההיכרות עם מושג הג'ינג ומשמעויותיו משליכה מיידית על האופן בו אנו חושבים ומתנהגים, ועלולה להוביל ל:

  • הערכה עמוקה ביחס לערך העצום של עצם היותנו חיים בעולם הזה
  • ההבנה כי לא מספיק "לשמור על הבריאות", יש ממש לטפח את הג'ינג- התשתית החומרית, כדי ליצור בסיס לחיים של שגשוג
  • לצד ההבנה אודות הערך העצום של תשתית חומרית איתנה, מתבססת לה הבנה נוספת כי האדם איננו עשוי רק מחומר אלא הוא שילוב בין חומר, צ'י ואספקט רוחני אשר יש להתייחס לכולם בשיגרה ותהליכי ריפוי והחלמה
  • הבנה כי מחלות ניווניות הניראות כשונות לכאורה הנן בעצם ביטוי להיתדרדרות של הג'ינג
  • הפנמה כי יש רמות עומק שונות לקיומה של בריאות, חלקן שטחיות וקלות יחסית להשגה, וחלקן עמוקות ונוגעות בעצם הקיום של האדם
  • הבנה כי המזון שאנו אוכלים מדי יום איננו משפיע רק על חולי ובריאות, אלא מהווה מרכיב בחוסן העמוק שלנו וביכולתינו לחוות את את החיים באופן מלא ומשמעותי
  • טיפוח חמלה עמוקה יותר לאנשים הנולדים בנסיבות שונות וזוכים באיכויות שונות של ג'ינג המלווה אותם בחייהם ומשפיע על כשרונותיהם וחולשותיהם

לצפייה בסרטון אודות הג'ינג מוזמנים ללחוץ כאן:

אם נושא הג'ינג מעניין אתכם, מוזמנים להמשיך וללמוד אודותיו דרך מאמר עצמות של דרקון ודרך האזנה לפרק הניקרא "השומן זוכר הכל" בפודקאסט "רפואה מהותנית".

אייל שפרינגר, מייסד האתר, מטפל, מרצה וחוקר גישות טיפול מסורתיות. בעל תואר שני במחקר של רפואות מזרח אסיה. יוצר ומלמד את קורס התזונה למטפלים על פי שיטת TEF ואת קורס  "שירת הדם"-קורס ללימוד ניתוח בדיקות דם בגישה משולבת. ממחברי הספר בישולחיים – תזונה למטופלי סרטן.

האם ההרצאה עניינה אתכם? רוצים להמשיך ללמוד איתי? מוזמנים להשאיר פרטים כאן

מוזמנים להצטרף אלי בעמוד האינסטגרם ובקבוצת תזונה ורפואה מסורתית בפייסבוק או להאזין לי בפודקאסט "רפואה מהותנית" בערוצי ה Spotify וה YouTube

 

מומלצי החודש