דירוג המתוקים של המרכז לרפואה מסורתית

מאת אייל שפרינגר

אחת השאלות השכיחות בקליניקה היא: "אז מה אני אמור לאכול כשאני רוצה מתוק?"
צורך רב ויומיומי במזונות מתוקים מצביע בדרך כלל על חוסר איזון, ומאפיין בעיקר את הטיפול בשלביו הראשונים. ככל שאדם מתמיד בטיפול התזונתי ומאזן את אורח החיים שלו (למשל בחירה בשנת לילה מוקדמת, או הקפדה על פעילות גופנית), הצורך במתוק פוחת. ההנחיה הראשונית לאדם שמרגיש כי "משהו חסר לו", היא פשוט לאכול מזון אמיתי. לעיתים הצורך במתוק נובע פשוט מרעב.
רשימת המזונות שלפניכם מספקת סוגי מענה שונים לצורך במתוק. ככל שמתקדמים במורד הרשימה, המזונות המתוקים הינם פחות בטוחים לשימוש ויש להיזהר בבחירה בהם, ובמינון צריכתם. אנו מציעים לא לדקדק ולהתייחס למיקום המדוייק של כל מרכיב ומרכיב. השפעה מיטיבה או מזיקה של כל ממתיק היא שונה ותלויה גם במצב האישי של כל אדם. יש להתייחס לרשימה כקו מנחה כללי להבנת רמת הקיצוניות של הממתיקים השונים.

בטוחים בדרך כלל:
1. דגנים מלאים עמילניים
2. ירקות מתוקים מבושלים: גזר, דלעת, בצל
3. ריבת ירק מתוק /משקה ירקות מתוקים
4. פירות מאקלים ממוזג-טריים, אפויים,לפתן
5. פרות יבשים מאקלים קר-ממוזג- חמוציות, אוכמניות, דובדבן, פטל, משמש, שזיף-גם קפוא
6. תפוחים, חמוציות רימונים, אגס
7. לתת אורז/שעורה
8. סטיביה
9.רכז פירות טבעי (תפוחים, חמוציות, דובדבנים)
9. סירופ מייפל
10. מולסה ללא גופרית
11. סילאן
12. דבש
13. סוכר חום
14. סוכר לבן
15. ממתיק מלאכותי

לא מומלצים

קישורים נוספים:
מאמרים אודות עקרונות טיפול
מאמר על הדגנים ברפואה המסורתית
מתכונים מתוקים ופחות מזיקים
טיפול בסוכרת במרכז לרפואה מסורתית

אייל שפרינגר, מייסד המרכז לרפואה מסורתית, מנחה קורס המטפלים לתזונה סינית מקרוביוטית.

מומלצי החודש

מתעניינים? השאירו פרטים. נחזור מהר!