אגוזי מלך מוקפצים ללילות קרירים

מאת עדו ברק

במרבית התרבויות המסורתיות נהוג עת חילופי העונות, להתאים את אורחות החיים לעונה המתחדשת, ובעיקר- לשנות את התזונה. בעונות הקרות נהוג להשתמש ברכיבי מזון בעלי איכות חמה ובשיטות בישול מחממות. עם הסתיו המתקדם, והלילות המתקררים, אין כמו אגוזי מלך מוקפצים לחמם את האווירה.

רכיבים:

50 גר אגוזי מלך
לפחות 50 גר עירית קצוצה
1 כף שמן סומסום קלוי
רוטב סויה מלח ים

הכנה:

טגנו מעט את אגוזי המלך בשמן הסומסום, הוסיפו את העירית הקצוצה והקפיצו קלות מספר שניות. ניתן לתבל במעט מלח ים או להוסיף מספר טיפות של רוטב סויה איכותי.

להוסיף טעם בטעם 🙂

להדגשת האפקט הטיפולי של המנה, ניתן להעשירה במעט בשר כבש טחון. תוספת מועילה עוד יותר היא כליית כבש חתוכה לחתיכות או כבד כבש קצוץ. מתחילים בטיגון בצל קטן. כאשר הבצל רך ושקוף, מוסיפים את הבשר. כאשר הבשר מבושל היטב, מוסיפים את אגוזי המלך, מקפיצים עד להשחמה קלה של האגוזים. מתבלים במעט מלח ים, ולבסוף מוסיפים את העירית הקצוצה לעוד מספר שניות. (בשלב הוספת המלח, מומלץ לתבל במעט משיה-קליפת אגוז המוסקט טחונה).

המתכון בראי הרפואה המסורתית:

האנרגיה המינית תלויה באופן ישיר בכוחן של הכליות המאחסנות את אש החיים, הבסיס לכל פעילות בגופנו. למעשה, לכליות אספקט כפול: מצד אחד הן מאחסנות את התמציות הייניות, הבסיס החומרי, התורשתי של הגוף, ומצד שני הן מאחסנות את אש החיים, הכח היאנגי הפועל, המחיה, המחמם והמאפשר כל פעילות.
לשם תפקוד תקין של כל מערכות הגוף ובפרט לבריאות הכח המיני, חשוב לתמוך בשני האספקטים של הכליות בהתאם לצורך. מתכון זה מהווה תמיכה בשני האספקטים הללו עם דגש מיוחד על חיזוק האש. מנה זו יכולה להופיע בפני עצמה, או כתוספת לאורז, אטריות, סלט או ירקות.
אגוזי המלך מחממים ומחזקים את הכליות. בשר הכבש גם הוא מחמם את הגוף, והאיברים הפנימיים תורמים לחיזוק אותם איברים בגופנו. העירית מחזקת יאנג, וגם קשורה לאלמנט העץ הקשור באופן ספציפי למיניות הגבר, ותורמת להתבטאות הכח הטמון בכליות וחיזוק הקשר בינן לבין הלב.

בתאבון!!!

עדו ברק– מטפל ברפואה סינית עתיקה, תזונה סינית – מקרוביוטית, דיקור וצמחים.


למעבר למתכוני חלבון מן החי
למעבר למאמר Yin Fire

מומלצי החודש