הרצאה: לבחור בתזונה עם חם קר לח ויבש

הרצאה עם אייל שפרינגר

חם קר לח ויבש

מהי התזונה המתאימה לכם? ייתכן והמודל המרובע המגדיר מזונות, מטופלים ומחלות על פי מושגים של חם, קר לח ויבש יוכל לסייע לכם. מוזמנים ללמוד וליישם בכוחות עצמכם את אחת משיטות האבחנה והטיפול המרכזיות שלנו במרכז לרפואה מסורתית על פי שיטת TEF.

שוחרי בריאות וחוקרים מנסים להבין את סוד הצלחת שיטות התזונה המסורתיות של תושבי מזרח אסיה. לעיתים ההצלחה של שיטות התזונה האסייתיות מיוחסת לגורמים שונים כגון ריבוי מזון מהצומח ומיעוט מזון מהחי או שימוש בחומרי גלם ייחודיים כגון טופו אצות ותבלינים שונים. אולם, ניתוח התזונה האסייתית המבוסס על סגנון החשיבה המערבי הממוקד בחומרי גלם ספציפיים או ערכים תזונתיים, מתעלם מהרקע התרבותי הייחודי של תרבויות מזרח אסיה, המהווה את הבסיס לבחירה ולשימוש הנכון במזון.

היתרון בתזונה האסיאתית איננו מסתכם בקלוריות, אחוז החלבון מן החי או השומן וגם איננו קשור במזונות פלא מהרים אפופי ערפל. התמונה התזונתית של מזרח אסיה רחבה אף יותר מכך.

בהרצאה הקרובה ננסה להבין כיצד המזון משפיע על בריאותנו ומצבנו הנפשי על פי נקודת מבט המשותפת לרוב מסורות התזונה האסיתיות. נקודת מבט זו מגדירה מזון בריאות וחולי על פי מושגים כגון חם, קר, לח ויבש.

במהלך ההרצאה נעבור תהליך של אבחנה עצמית ונכיר את סל המזונות המתאים לנו.

במהלך הערב יוגש כיבוד קל המשקף את נושא ההרצאה.

פרטים:

מועד: 6.12.18, יום ה' בשעה 18:00-21:00
מיקום: מרכז שורשים, רחוב בן יהודה 35 בתל אביב
עלות: 250 ₪ למפגש. 10% למטופלי המרכז לרפואה מסורתית בשיטת TEF, לבוגרי קורס המטפלים מטעם TEF או למגיעים עם בן משפחה.

המרצה: אייל שפרינגר, מייסד שיטת TEF ומנחה קורס המטפלים בשיטה, מנהל קליני של המרכז לרפואה משולבת משלימה למטופלי סרטן בבית החולים איכילוב וממחברי הספר בישולחיים. ההרצאה מהווה חלק מסדרת ההרצאות "לבחור בתזונה".

מומלצי החודש