תמיכה במטופלי סרטן

טלפון לתיאום תורים- מרפאת רפואות: 03-7440888

מתי כדאי לפנות אלי?

ניתן להיעזר בי בזמן קבלת טיפולים קונבנציונליים כגון ניתוח, הקרנות, טיפולי כימותרפיה וטיפולים ביולוגיים, וכן כטיפול מניעה ושיקום לאחר סיום הטיפולים האונקולוגיים. בנוסף מטופלות ומטופלים רבים נעזרים בי כדי לקבל חוות דעת שנייה לגבי הטיפול המשלים אותו הם מקבלים.

הטיפול המשלים בסרטן יכול לסייע במספר תחומים:

  • חיזוק החיוניות ומערכת החיסון של המטופל
  • שמירה על משקל גוף תקין
  • התאוששות מהירה יותר בין טיפולים קונבנציונליים
  • מניעת מחלות נלוות הקשורות בהיחלשות הגוף
  • מניעה וצמצום תופעות הלוואי של הטיפול הקונבנציונלי
  • קיים בסיס מחקרי התומך בפעילות ציטוטוקסית (אנטי סרטנית) של צמחי מרפא

מי מלווה אותך?

כמטפל ברפואה משלימה, החלתי את לימודי במכללת מדיסין בשנת 1998. בתחום האונקולוגיה זכיתי לעבוד כ-7 שנים במחיצתה של ד"ר מירה ניאזוב ולפגוש מטופלי סרטן רבים.

עבדתי שמונה שנים במרכז לרפואה משולבת משלימה בבית החולים איכילוב, ובמהלך השנים הללו מילאתי תפקידים שונים, ביניהם אחראי צוות תזונה אינטגרטיבית, מנהל קליני ומנהל של המרכז. במסגרת תפקידי פגשתי אלפי מטופלות ומטופלים אונקולוגיים המתמודדים אם אתגרים שונים ונתתי להם מענה כמטפל בודד, כחלק מצוות רב מקצועי וכסמכות ממיינת ומייעצת מטעם בית החולים לבניית טיפול אינטגרטיבי (משולב) מיטבי.

במקביל לעבודתי בבית החולים איכילוב סיימתי לימודי תואר שני במחקר של רפואה סינית (Oriental Medicine, Research and Practice) במסגרת אוניברסיטת Middlesex שבלונדון ובשיתוף Northern College of Acupuncture. חלק מעבודותי האקדמיות עסקו במפגש עם מחלת הסרטן, ברלוונטיות של מחקרי רפואה משלימה לטיפול במחלה ובגישה נפשית טיפולית למטופלי סרטן.

בנוסף שימשתי ככותב והעורך המקצועי של ספר המתכונים למטופלי סרטן "בישולחיים" אותו כתבתי עם עמיתתי ותלמידתי ג'סיקה הלפרין בשיתוף "מרכז טל" למטופלי סרטן. הספר מציע מידע תזונתי רב ערך ומתכונים המותאמים למטופלי סרטן ומשקף גם הוא את גישתי הטיפולית.

הטיפול אותו אני מעניק  מבוסס על לימוד מתמיד של ידע מתוך הרפואות המסורתיות לצד התעדכנות קבועה במחקר בנושא תזונה, צמחי מרפא, דיקור ושיטות טיפול משלימות נוספות. למידע נוסף ומלא אודותי קיראו: אייל שפרינגר

שיטות הטיפול עליהן אני מתבסס הוכחו מחקרית כמסייעות לטיפול במצבים הנפוצים בזמן התמודדות עם הסרטן כגון כאב, עייפות, לחץ נפשי וחרדה, בחילות ובעיות עיכול, נשירת שיער ועוד. 

כיצד אטפל בך או בקרוב המשפחה שלך המתמודד עם סרטן?

עם תחילת הטיפול תתבצע אבחנה המשלבת את הידע הרפואי ושיטות האבחון המשלימות. אשאף לעדכן את הרופא המטפל או בית החולים במהלך הטיפול אותו אתן. הטיפול עשוי לכלול הדרכה לתזונה ואורח חיים מותאמים אישית, דיקור סיני, טיפולי מגע, וצמחי מרפא או תוספי תזונה.

כל כמה זמן נפגשים?

הקשר הטיפולי מתחיל במפגש ראשון בן שעה וחצי. לפני המפגש, רצוי לשלוח אלי למייל סיכום רפואי אחרון ובדיקות דם אחרונות ([email protected]). במהלך המפגש הראשון מתבצעים תשאול והיכרות, הסבר אודות אסטרטגיית הטיפול, ומתן הנחיות ראשוניות בתזונה ואורח חיים.

רצוי שהפגישה השנייה תתקיים כשלושה שבועות עד חודש מהמפגש הראשון כדי להשלים את תהליך הלמידה המניח בסיס לטיפול. הפגישה השנייה נמשכת כשעה.

פגישות ההמשך מעבר לפגישה השנייה ייקבעו על פי השינויים במצבך הבריאותי, ועל פי השינוי בטיפול הרפואי שניתן לך לצורך התאמת התזונה ואורח החיים. בתקופות של קבלת טיפול כמותרפיה, קרינה או לפני/אחרי ניתוח נפגשים יותר- אחת לחודש- חודשיים. אחרי סיום הטיפול האונקולוגי קובעים מפגשים בתדירות נמוכה של אחת ל3 חודשים, חצי שנה או אפילו אחת לשנה כדי לתמוך בתהליך השיקום.

טיפול אחראי

כמנהל לשעבר של המרכז לרפואה משולבת משלימה למטופלי סרטן באיכילוב, אני מקפיד מאוד בטיפולים על שימוש אחראי, שקול ומבוסס מחקר בתוספים או צמחי מרפא כדי לתמוך ולא לפגוע ביעילות הטיפול הרפואי הניתן. השימוש בתוספים וצמחי המרפא שניתנים בטיפול מבוסס על מחקר, מאגרי מידע ומנועי חיפוש מקצועיים המאפשרים לי לבחור את הטיפול המתאים והבטוח ביותר.

לעיון נוסף:

סרטון הרצאה באיכילוב: מתזונה בריאה לתזונה מתאימה למטופלי סרטן

סרטון: לצמוח מחדש, התאוששות אחרי סרטן באמצעות תזונה וצמחי מרפא

מאמרים באתר על שיטת TEF וטיפול בסרטן:

בישולחיים: סדרת מאמרים המסכמת סדנה אודות טיפול בסרטן

מזונות מלחלחים לתמיכה במטופלי סרטן

 

מחקרים

סרטן הקיבה

אנטיביוטיקה, מצבים אוטואימוניים ומצב הקיבה